arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸

CNN: ترامپ خودش باعث استیضاح‌اش می‌شود

ترامپ در طول ریاست جمهوری بدترین دشمن خود بوده و هر روز خطرات اعطای قدرت به خودش را نشان داده است. علت این که استیضاح او روی میز است ارتباط چندانی با گزارش مولر ندارد، بلکه مربوط به اقدامات خود ترامپ است. گرچه گزینه خود استیضاحی بچگانه است، اما حقیقت این است که اقدامات انگشت‌نمای خود ترامپ دموکرات‌ها را به ادامه استیضاح واداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

CNN: ترامپ خودش باعث استیضاح‌اش می‌شود

ترامپ در طول ریاست جمهوری بدترین دشمن خود بوده و هر روز خطرات اعطای قدرت به خودش را نشان داده است. علت این که استیضاح او روی میز است ارتباط چندانی با گزارش مولر ندارد، بلکه مربوط به اقدامات خود ترامپ است. گرچه گزینه خود استیضاحی بچگانه است، اما حقیقت این است که اقدامات انگشت‌نمای خود ترامپ دموکرات‌ها را به ادامه استیضاح واداشته است.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی ترامپ علیه خودش را به تصویر کشیده و نوشته است: "ر ئیس‌جمهوری ایالات متحده روز شنبه توییت توطئه‌آمیز یک کمدین را بازانتشار داد که اشاره داشت کلینتون‌ها ممکن است در خودکشی جفری اپستین، میلیاردر متهم به سوءاستفاده جنسی دخیل بوده باشند!

همچنین مشخص شده است که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که چند ماه پیش گفته بود ترامپ تقریبا دارد خود استیضاحی می‌کند، احتمالا منظوری داشته است. همین اوت، به نظر می‌رسد ترامپ در مسیر استیضاح خود قرار گرفته باشد.

به‌رغم ادامه تردید رهبران دموکرات، مسیر به سمت استیضاح شتاب گرفته است. بیش از ۵۰ درصد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از جمله برخی از قانونگذاران از مناطق میانه‌رو چرخشی، حمایت خودشان را از فرایندهای استیضاح اعلام کردند.

حتی جفری نادلر، ‌رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، وجدان اخلاقی نوظهور حزب، گفت از تحقیقات استیضاح حمایت می‌کند و تاکید دارد فرایندهای رسمی استیضاح در دست انجام است. او در برنامه ارین بورنت سی‌ان‌ان گفت: این فرایندهای رسمی استیضاح است. ما تمام مدارک را بررسی می‌کنیم و مدارک جمع می‌کنیم. در خاتمه آن که امیدواریم پایان امسال باشد، رای‌گیری برای ارسال مفاد استیضاح به صحن مجلس نمایندگان آمریکا انجام می‌شود. یا نمی‌شود. این تصمیمی است که ما در آینده می‌گیریم. اما الان این دقیقا روندی است که ما در آن هستیم.

نادلر بیش از دیگر دموکرات‌های ارشد درباره استیضاح حرف می‌زند و درباره پیشبرد این رویه با جلسات استماع حرف زده‌اند؛ شغل رهبران اپوزیسیون در این تحولات تاریخی. مشخص نیست شهادت رابرت مولر در مجلس نمایندگان آمریکا دلیلی برای سرعت گرفتن استیضاح است. در حالی که ارائه مولر ویرانگر بود، درست مانند گزارش کتبی آن، ترامپ خودش نیروی محرکه در انرژی دادن به دموکرات‌ها برای موضع‌گیری است. ترامپ بیش از دیگران برای حفظ ضرورت تحرک سیاسی برای جلوگیری از دموکرات‌ها برای کنار گذاشتن گزینه استیضاح کار می‌کند. در حالی که گزینه خود استیضاحی بچگانه است، این حقیقت دارد که اقدامات انگشت‌نمای خود ترامپ دموکرات‌ها را به ادامه فکر درباره انواع گام‌های نمایشی که ممکن است در این ریاست جمهوری لازم باشد، واداشته است.

لفاظی ترامپ درباره ناسیونالیست‌های سفید همچنان مایه نگرانی در سراسر این کشور است. این روند با توییت او شروع شد که آن چهار نماینده دموکرات جوان که جزو منتقدان سرسخت او هستند باید "بروند و به بهبود مکان‌های درب و داغون و جرم‌خیری که از آنها آمده‌اند، کمک کنند" و با توییت‌ نژادپرستانه او علیه بالتیمور و الیجا کامینگز، نماینده رنگین‌پوست مریلند ادامه یافت. و بعد تیراندازی مرگبار در ال پاسو رخ داد که قاتل از همان واژه "هجوم" که رئیس‌جمهوری آمریکا برای توصیف مهاجران به کار برده بود در مانیفستی که او پیش از اقدام به قتل منتشر کرده بود استفاده کرد.

واکنش متعاقب رئیس‌جمهوری به تیراندازی ال پاسو و عکسی که او با کودک یتیم در این تیراندازی گرفت، اوضاع را بدتر کرد. ترامپ در آن عکس انگشت شصت خود را به نشانه تایید بالا برده بود. به عبارت دیگر، دلیل این که استیضاح روی میز است ارتباط چندانی با گزارش مولر ندارد بلکه مربوط به اقدامات خود ترامپ است. همانطور که حملات اندرو جانسون، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا علیه بازسازی منشا روند استیضاح علیه خودش شد، دستورکار راست افراطی رئیس‌جمهوری آمریکا نظر دموکرات‌ها را برای بررسی رای‌گیری استیضاح تقویت کرد؛ حتی اگر جمهوری‌خواهان سنا به ناچار از عزل او جلوگیری کنند. هرچه رفتارهای رئیس‌جمهوری آمریکا وخیم‌تر شده و تاثیر اقدامات او بر جهان حقیقی واضح‌تر شود، کار دموکرات‌ها برای اقدام درباره گزارشی که حرف از مانع‌تراشی در عدالت زده است، ساده‌تر می‌شود.

ریاست جمهوری ترامپ از ریل خارج شده است و او با آتش نژادپرستی، برترطلبی سفیدها و تفرقه اجتماعی بازی می‌کند که اگر مرگبار نباشد، خطرناک است. با داغ شدن بحث انتخابات، لفاظی او هم جنجالی‌تر می‌شود. بازانتشار توییتی او درباره کلینتون‌ها نشان می‌دهد که او تا کجا پیش خواهد رفت. ترامپ در طول تصدی این سمت، بدترین دشمن خود بوده است. او هر روز به آمریکا خطرات اعطای قدرت به خودش را نشان داد. این دلیلی است که میزان محبوبیت او را همچنان پایین‌ نگاه داشته است و اینکه نمی‌گذارد به حمایت حداکثری برسد.

ترامپ بدتر خواهد شد، نه بهتر. کسانی که منتظر یک "نقطه عطف" به سمت روند عادی می‌گردند، توجهی ندارند. هرچه کمپین‌های ۲۰۲۰ جدی‌تر شود، او تهاجمی‌تر می‌شود."

نظرات بینندگان