arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

کره شمالی: با تمام نیرو از مواضع چین در مورد هنگ کنگ حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با اشاره به نا آرامی های هنگ کنگ اعلام کرد پیونگ یانگ با تمام توان از مواضع و اقدامات چین در رابطه با مساله هنگ کنگ پشتیبانی می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با اشاره به نا آرامی های هنگ کنگ اعلام کرد پیونگ یانگ با تمام توان از مواضع و اقدامات چین در رابطه با مساله هنگ کنگ پشتیبانی می کند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، این مقام کره شمالی روز دوشنبه افزود: کره شمالی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تلاش اخیر نیروهای خارجی برای مداخله در امور هنگ کنگ، تضعیف امنیت و نظم اجتماعی هنگ کنگ و آسیب رساندن به جان و مال شهروندان این منطقه، مخالفت خود را با چنین اقداماتی اعلام می کند.

وی تاکید کرد: اصل و موضع کره شمالی این است که هنگ کنگ، هنگ کنگ چین است و اجازه نمی دهیم هیچ کشور، سازمان یا فردی حق مالکیت، امنیت و سیاست «یک کشور و دو نظام» چین را تخریب کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کره شمالی افزود: پیونگ یانگ با تمام نیرو از موضع و اقدام حزب و دولت چین برای دفاع از حق مالکیت، امنیت و تمامیت ارضی و همچنین رونق و ثبات هنگ کنگ پشتیبانی می کند.

در همین حال مسئول دفتر دولت مرکزی چین در هنگ کنگ نیز روز دوشنبه با انتشار پیامی رفتار خشونت آمیز و افراطی تعداد اندکی از جنایتکاران هنگ کنگ را به شدت محکوم کرد و از مردم خواست تا عملا و قاطعانه از دولت منطقه اداری ویژه و پلیس هنگ کنگ در مهار خشونت، فتنه و احیای نظم پشتیانی کرده و به طور مشترک از قانونمداری و امنیت اجتماعی هنگ کنگ دفاع کند.

وی گفت: 20 خرداد در چند منطقه هنگ کنگ حملات خشونت بار و جنایتکارانه رخ داد، تعدادی اندک از فتنه گران افراطی به سلاح کشنده متوسل شدند، برای مثال برخی بمب بنزین به مرکز پلیس پرتاب کردند که سبب سوختگی شدید تعدادی از نیروهای پلیس شد، حتی برخی با یک دستگاه پرتاب کننده قوی به کلانتری حمله کردند.

این مقام خاطر نشان کرد: هیچ نقطه ای از جهان به هیج وجه چنین خشونت های افراطی و تنفرآمیز را تحمل نخواهد کرد اگر چنین خشونت های تروریستی دامن زده شود، هنگ کنگ به دره ای بی انتها خواهد افتاد.

به دنبال ادامه نا آرامی ها در هنگ کنگ، این دولت شهر روز گذشته (دوشنبه) نیز صحنه زد و خورد میان معترضان و پلیس هنگ کنگ بود به طوری که پروازهای فرودگاه هنگ کنگ به دلیل اعتراض ها لغو شد.

معترضان بعد از ظهر دوشنبه در اعتراض به لایحه ای که استرداد مظنونان به سرزمین اصلی چین را پیشنهاد می کند، در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بست نشستند سالن پروازهای ورودی مملو از معترضان بود و برخی نیز سالن پروازهای خروجی را اشغال کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان