arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۵ مرداد ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تولید روزانه ۲.۲۱۳ میلیون بشکه‌ای نفت ایران در ماه میلادی گذشته
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۲۲:۵۷

اوپک در جدیدترین گزارش ماهیانه خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد، تولید نفت ایران در ماه جولای 2019 با 47 هزار بشکه در روز کاهش نسبت به ماه قبل از آن به 2.213 میلیون بشکه در روز رسیده است. ایران در ماه پیش از آن 2.26 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

تولید نفت ایران در ماه جولای 2019 نسبت به متوسط سال 2018 بالغ بر 1.34 میلیون بشکه در روز کاهش داشته است. ایران در سال گذشته میلادی 3.553 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

میزان کل تولید نفت اوپک در ماه جولای 2019 با 246 هزار بشکه کاهش به رقم 29 میلیون و 609 هزار بشکه در روز رسیده است. افت تولید اوپک در حالی است که عربستان سعودی در این ماه 134 هزار بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش داده است.

سیدحسن نصرالله: جنگ علیه ایران،‌جنگ با کل محور مقاومت خواهد بود / این به‌منزله منفجر شدن سراسر منطقه خواهد بود
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۲۲:۵۶

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «اگر جنگی علیه ایران اعلام شود، این به معنای اعلام جنگ علیه تمام محور مقاومت است و به‌منزله منفجر شدن سراسر منطقه خواهد بود».

او به سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران طی ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت که «ایران با سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی [استینا ایمپرو] شجاعت خود را ثابت کرد».

علم‌الهدی: اینستکس از برجام بدتر است
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۳:۵۶

حجت الاسلام علم‌الهدی خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: در قصه برجام علاف شدیم الان نوبت اینستکس شده است. این برنامه که رئیس جمهور فرانسه ۱۰۰ دقیقه با رئیس جمهور ما صحبت می کند برنامه کلاهبرداری است. آنها در خصوص کاهش تعهدات برجامی ما آبرویشان در دنیا رفته است و با پیمان‌شکنی خود را بی‌حیثیت کردند.

هتل‌ها تا مهر ۹۸ نباید گران کنند
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۳:۵۵

ولی تیموری ـ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ درباره افزایش نرخ اقامت در هتل که در کنار حمل و نقل، هزینه سفر را برای خانوار ایرانی گران کرده است و ضرورت کنترل آن، اظهار کرد: نرخ اقامت در هتل‌های ایران سالی یک‌بار در پایان شهریورماه تعیین می‌شود، در کمیته‌ای که نمایندگان هتلداران کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده در آن حضور دارند. بر اساس همین تصمیم‌گیری، هتل‌ها اجازه ندارند در طول سال نرخ اقامت را بالاتر از حد تعیین شده، تعیین کنند.

ایران: تعهد ندادیم گریس-۱ به سوریه نرود
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۲:۴۴

عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران برای آزادی نفتکش گریس-۱ هیچ تعهدی مبنی براینکه به سوریه نرود نداده است، زیرا از ساعات اولیه توقیف نفتکش اعلام کردیم که مقصد نفتکش سوریه نبوده و تا انتها هم بر سر همین حرف باقی مانده و تاکید کردیم که اگر هم مقصد نفتکش سوریه بود بازهم‌هم به کسی ربطی نداشت.

لوبلاگ: نتانیاهو قصد دارد آزانس را وادار به اعلام تخلف از سوی ایران کند
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۲:۴۳

لوبلاگ نوشته پس از مرگ آمانو، نتانیاهو قصد دارد با کمک جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ ضربه نهایی را به توافق هسته ای ایران وارد کند. الکس فیشمن، تحلیلگر نظامی با سابقه در اسرائیل برای اولین بار گزارشی را در مورد اهداف نتانیاهو منتشر کرد. فیشمن به بالاترین سطوح امنیتی در دولت اسرائیل دسترسی دارد. مطابق با گزارش فیشمن، اخیرا جان بولتون با نتانیاهو و زیو اسنیر، رئیس سازمان انرژی اتمی اسرائیل دیدار کرده است. آمریکا و اسرائیل قصد دارند که پیش از برگزاری جلسه سالانه هیئت حاکمه آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه سپتامبر مواضع خود را در مورد تخلفات ادعایی هسته ای ایران در هفته های اخیر هماهنگ کنند.

شیخ زکزاکی به نیجریه بازگشت
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۱:۱۶

منابع آگاه اعلام کردند که شیخ زکزاکی بعد از اینکه نتوانست به خاطر کارشکنی دولت هند در این کشور تحت درمان قرار بگیرد به نیجریه بازگشت. پیشتر مختار عباس نقوی، وزیر امور اقلیت‌های هند به دیدار ابراهیم زکزاکی در مقر اقامتش در دهلی نو رفته بود و متعهد شده بود که نهایت تلاشش را برای حل مشکلات مربوط به معالجه وی به کار خواهد گرفت.

کره‌شمالی: رئیس‌جمهور کره‌جنوبی عقلش درست کار می‌کند؟
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۱:۰۲

کره‌شمالی در بیانیه ای هرگونه گفت‌وگوهای صلح با کره‌جنوبی را رد کرده و گفته است که دیگر حرفی برای گفتن ندارند. بیانیه کره‌شمالی با لحنی تند، این سوال را مطرح کرده که آیا رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی «عقلش درست کار می‌کند؟» برای اینکه به گمان آنها صحبت از صلح معنایی ندارد، وقتی که کره‌جنوبی مشغول مانور نظامی برای نابود کردن ارتش کره‌شمالی در ۹۰ روز است.

ترامپ قصد دارد گرینلند، را از دانمارک بخرد
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۱:۰۱

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابعی در درون کاخ سفید گزارش کرده که رئیس جمهوری آمریکا قصد کرده که گرینلند را بخرد. این بزرگترین جزیره جهان، قلمروی دانمارک است که به صورت خودمختار اداره می‌شود.

گرینلند بخشی از قاره آمریکا به حساب می‌آید اما از قرن نوزدهم به این سو مستعمره دانمارک بوده و کم و بیش اروپایی است. مساحت این جزیره دو میلیون و دویست هزار کیلومتر مربع است که یک میلیون و هفتصد هزار کیلومتر از آن را یخ فرا گرفته است. این منطقه بیش از ۵۶ هزار نفر جمعیت دارد و اکثریت مردمش در پایتخت این کشور زندگی می‌کنند. شهر نیوک، پایتخت گرینلند است.

پمپئو: ایران تهدیدی برای لبنان است
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۱:۰۰

مایک پمپئو روز پنج شنبه با قرائت بیانیه ای مطبوعاتی در حضور نخست وزیر لبنان قانون اساسی را برای پاسخگویی موثر به چالش های سیاسی، اقتصادی و حقوق بشری لبنان ضروری دانست و گفت: این منطقه ای است که از سوی ایران و این کشور از سوی حزب الله مورد حمایت آن مورد تهدید قرار می گیرد و ما از گام بلند نخست وزیر برای پاسخگویی درباره دفاع از لبنان استقبال می کنیم.

تخصیص آب از دریای عمان برای خراسان جنوبی هفته آینده آغاز می شود
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۰:۵۹

وزیر نیرو گفت: کار تخصیص آب از دریای عمان برای خراسان جنوبی را هفته آینده شروع خواهیم کرد که کف آن ۶۰ میلیون مترمکعب و سقف آن ۱۱۰ میلیون مترمکعب است. اردکانیان افزود: با اجرای طرح مطالعات سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی آب در تمامی بخش‌ها باید به گونه‌ای مصرف شود تا با انتقال آب از دریای عمان بیشترین مدیریت را در مصرف آب داشته باشیم.

ترامپ: ایران می‌خواهد با ما توافق کند
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۰:۵۸

​دونالد ترامپ که در تجمعی انتخاباتی در منچستر در ایالت نیوهمپشایر صحبت می‌کرد، گفت: شما شاهد بودید که ما به (توافق) فاجعه بار با ایران پایان دادیم. درباره این چه فکر می کنید که ما به آنها ۱۵۰ میلیارد دلار پول و ۱.۸ میلیارد پول نقد دادیم و هیچ چیز نگرفتیم.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: آنها (ایرانی‌ها) هم به دنبال توافق هستند. چین هم خواهان توافق است. بگذارید به شما بگویم، ایران خواهان یک توافق است، چرا که تحریم‌های برای آنها خوب نیست و از این مساله خوشحال نیستند. باید دید که کار چگونه پیش خواهد رفت.

خانواده ای که در پارک زندگی می کنند: کمک قبول نکردند
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۰:۵۸

لایو خبر - ۲۵ مرداد ۹۸

به دنبال انتشار خبر و فیلم اعضای خانواده ای که چند روزی است در یکی از پارک های کرمانشاه به خاطر ناتوانی در پرداخت اجاره منزل زندگی می کنند، روابط عمومی فرمانداری کرمانشاه در این خصوص توضیحاتی را ارائه داد.

روابط عمومی فرمانداری کرمانشاه پنجشنبه شب اعلام کرد:« از اولین ساعات اطلاع فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه از مشکل خانواده ای که ذکرش رفت بلافاصله با پیگیری سریع وی تمامی تمهیدات و اقدام های لازم برای اسکان آنها و حمایت های لازم با هماهنگی ادارات و دستگاههای ذیربط از جمله کمیته امداد امام (ره) و شهرداری منطقه یک و همچنین اداره ناحیه یک آموزش و پرورش کرمانشاه صورت گرفت. اما متاسفانه سرپرست و افراد خانواده مذکور بر حضور خود در پارک و زندگی در آنجا اصرار ورزیده و مساعدت ها و حمایت های فرمانداری و کمیته امداد و شهرداری منطقه یک کرمانشاه و آموزش وپرورش ناحیه یک را نپذیرفتند اگر چه پیگیری فرماندار همچنان ادامه دارد اما این توضیحات صرفا در جهت تنویر افکار عمومی مردم شریف و فهیم کرمانشاه و جلوگیری از ترویج شایعه منتشر می شود.»

۴۰ سال از انقلاب می گذرد؛ دوران آزمون و خطا سپری شده
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۰:۵۷

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رییس قوه قضاییه اظهار کرد: حتماً باید در کارها و امور با فکر و اندیشه و مدبرانه عمل شود. ۴۰ سال از انقلاب می گذرد و ما تجربیات و اندوخته های بسیاری داریم که باید از آن ها درس بگیریم. لذا زمان آزمون و خطا سپری شده است. قاضی از موضع قانون حکم می کند و حکم از موضع قانون باید با قدرت اجرا شود. مطلقاً نباید اجازه داد کسی حریم قانون و باید ها و نبایدها را بشکند. لازمه اقتدار آن است که یک کار و اقدام همراه با موضوع شناسی و زمان شناسی انجام گیرد. این که بعد از ۱۰ سال به یک پرونده رسیدگی شود، هیچ فایده ای ندارد و باید در زمان خودش اقدام لازم صورت گیرد.

بیل کلینتون با لباس مونیکا لوینسکی
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۰:۵۳

لایو خبر - ۲۵ مرداد ۹۸

کارآگاهان در جست‌وجو در منزل مجلل جفری آبستین در منهتن، نقاشی بیل کلینتون را در حالی که با یک لباس آبی‌رنگ زنانه و کفشی پاشنه‌بلند به رنگ قرمز در دفترش در کاخ سفید نشسته است را یافتند.

این لباس زنانه بلند شبیه به لباسی است که مونیکا لوینسکی به تن داشت. همچنین همسرش هیلاری کلینتون هم چنین لباسی داشته و در چند مناسبت با آن حاضر شده بود.این نقاشی توسط «پاترینا راین کلایدی» خلق شده و هنوز مشخص نیست این میلیاردر اصل آن را خریداری کرده یا یکی از تابلوهای تقلیدشده از آن را در اختیار داشته است.

جفری آبستین که از دوستان نزدیک دونالد ترامپ بود به اتهام فریب ده‌ها کودک ونوجوان و سوءاستفاده جنسی از آنها مجرم شناخته شد و به چهل سال زندان محکوم شده بود، اما چند روز پیش در زندان خودکشی کرد، امری که وکیل مدافع قربانیانش آن را به شدت رد می‌کند.

کره شمالی دو پرتابه جدید شلیک کرد
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۰۸:۵۶

ارتش کره جنوبی بامداد جمعه (۲۵ مرداد) در بیانیه‌ای مدعی شد کره شمالی اقدام به شلیک دو «پرتابه نامشخص» جدید به سمت دریای ساحل شرقی خود کرده است.

کره شمالی علی‌رغم دیداری که روز ۳۰ ژوئن میان رئیس این کشور و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد در هفته‌های گذشته اقدام به انجام چند آزمایش موشکی کرده است.

آمریکا: خدمه گریس-۱ تحریم می‌شوند
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۰۸:۵۶

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بامداد جمعه (۲۵ مرداد/۱۶ اوت) خدمه نفتکش گریس-۱ را به ابطال روادید و یا جلوگیری از ورود به خاک آمریکا تهدید کرده است.

در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است: «ارزیابی ایالات متحده این است که گریس-۱ با انتقال نفت از ایران به سوریه در حال یاری‌رسانی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. این می‌تواند برای تمامی افرادی که با گریس-۱ مرتبطند تبعات جدی در بر داشته باشد.»

وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرده است: «جامعه خدمه کشتی‌ها باید آگاه باشند دولت آمریکا قصد دارد روادیدهای مربوط به چنین خدمه‌هایی را باطل کند. درباره نفتکش گریس-۱، ما با کسانی که اقدام به تأمین کمک‌های مادی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کنند منطبق با سیاست‌های فعلی خودمان رفتار خواهیم کرد.»

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۰۸:۵۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان