arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸

فرانسه یک تبعه آلمانی را به دلیل اعتراض به سرکوب تظاهرات، اخراج کرد

یک تبعه آلمانی که تصمیم وزیر کشور فرانسه در سرکوب تظاهرات و تجمعات در حاشیه نشست سران گروه 7 را محکوم و نسبت به آن اعتراض کرده بود، از این کشور اخراج شد.این شهروند آلمانی که یک هفته پیش در ساحل عاج دستگیر شده، از اقامت در فرانسه پیش از برگزاری این نشست ممنوع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک تبعه آلمانی که تصمیم وزیر کشور فرانسه در سرکوب تظاهرات و تجمعات در حاشیه نشست سران گروه 7 را محکوم و نسبت به آن اعتراض کرده بود، از این کشور اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاریس این شهروند آلمانی را پیش از نشست سران گروه 7 که قرار است از 24 تا 26 اوت (2 تا 4 شهریورماه) در شهر ساحلی بیاریتز در جنوب فرانسه برگزار شود، اخراج کرد.

این شهروند آلمانی که یک هفته پیش در ساحل عاج دستگیر شده، از اقامت در فرانسه پیش از برگزاری این نشست ممنوع شده است.

او پس از اخراج از فرانسه به آلمان برگردانده شده است. وزارت کشور فرانسه اخراج این تبعه آلمانی را تأیید کرده است.

این تبعه آلمانی در گفت وگو با رادیوی آلمانی "دریکلند" گفته که قرار بود به عنوان خبرنگار برای پوشش نشست سران گروه 7 به بیاریتز برود. این شخص، وزیر کشور فرانسه را متهم کرده که پیش از برگزاری این نشست، می خواهد "افراد مزاحم را حذف کند."

این مرد که مظنون است به عنوان یک فعال چپ در نشست سران گروه 20 در هامبورگ در سال 2017 مرتکب برخی جنایات شده، اخراج خود از قلمرو فرانسه را به چالش کشیده است.

"کریستوف کاستانر" وزیر کشور فرانسه ماه گذشته هشدار داده بود: نیروهای امنیتی با هرگونه تظاهرات و تجمع در حاشیه اجلاس گروه ۷ برخورد و آن را سرکوب می کنند.

 

وزیر کشور فرانسه گفته بود؛ برگزاری این نشست که این کشور از سال ۲۰۱۱ تا کنون میزبان آن نبوده، به لحاظ امنیتی خطراتی برای فرانسه دارد؛ از همین رو برنامه ریزی های فوق العاده ای برای جلوگیری از هرگونه تظاهرات خشونت آمیز در حاشیه آن اتخاذ شده است.

او ضمن هشدار درباره اقدامات احتمالی تروریستی در زمان برگزاری اجلاس گروه ۷، گفت: ما برای فرضیه مقابله با تجمع ها آماده می شویم. اگر این تجمع ها خشونت آمیز باشد ما آنها را سرکوب خواهیم کرد.

این وزیر فرانسوی تأکید کرد که کل منطقه باسک و همچنین سراسر فرانسه باید امن باشد. به منظور نظارت بهتر بر تحرکات، مناطقی را مشخص کرده ایم و مواظبیم کسانی که تهدید به شمار می آیند، وارد منطقه باسک نشوند.

ده ها گروه و سازمان غیردولتی محلی و بین المللی پیش از این به طور تلویحی با برگزاری نشست گروه ۷ در فرانسه مخالفت کرده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان