arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸

چرا پاسور تیم ملی والیبال ۶ جلسه از لیگ محروم شد؟

پاسور جوان تیم ملی والیبال به دلیل امضا قرارداد با دو باشگاه شهرداری ارومیه و پیکان تهران ۶ جلسه از بازی در لیگ محروم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا،‌ پس از شکایت باشگاه شهرداری ارومیه در مورد مساله پیش آمده برای قرارداد جواد کریمی پاسور جوان این تیم، کمیته انضباطی فدراسیون والیبال رای به ۶ جلسه محرومیت و ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی این بازیکن داد که این موضوع با واکنش‌های متفاوتی همراه بود.

علی فرخی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در مورد این موضوع اظهار کرد: بعد از اینکه لیگ برتر والیبال در فصل ۹۷ به پایان رسید، جواد کریمی با تیم پیکان تهران قرار داد ۲ ساله داشت، اما مبلغی برای سال دوم این قرار داد مشخص نشده بود که طبق ماده ۷ بند ۵ در آیین نامه، وقتی در قراردادهای دو ساله یا سه ساله مبلغی برای سال‌های دوم و سوم تعیین نشود، آن بازیکن در دو یا یک فصل پیش رو بازیکن آزاد به شمار می‌رود.

او افزود: به این ترتیب زمانی که جواد کریمی به همراه تیم ملی ایران در لیگ ملت‌ها حضور داشت با باشگاه شهرداری ارومیه وارد مذاکرات می‌شود که نتیجه آن عقد قرارداد رسمی با این باشگاه می‌شود، به گونه‌ای که حتی او پس از لیگ ملت‌ها به ارومیه رفته و دفتر هیات استان را نیز امضا می‌کند. پس از آن قرار بر این می‌شود که کریمی رضایت باشگاه پیکان را برای فسخ آن قرار داد دو ساله بگیرد، اما بار دیگر با باشگاه پیکان نیز قراردادی رقم دار می‌بندد که خلاف قانون است.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال تاکید کرد: طبق آیین نامه وقتی بازیکنی برای عقد قرارداد دفتر هیات استان را امضا می‌کند، دیگر دارای تیم است و نمی‌تواند با تیم دیگری قرارداد ببندد. با این وجود پس از اینکه کریمی در تاریخ ۱۳۹۸/۳/۲۶ دفتر هیات استان ارومیه را امضا کرده است، به تهران بازگشته و با پیکان قرارداد جدیدی را با ذکر مبلغ امضا می‌کند که طبق آیین نامه خلاف است و در واقع او در یک سال با دو باشگاه قرارداد بسته است که امکان‌پذیر نیست.

فرخی در پایان گفت: اگر بخواهیم طبق قانون عمل کنیم کریمی باید یک سال محروم شود، اما برای اینکه نفراتی چون او و سلیم چپرلی جوان هستند و تا کنون سابقه‌ای ندارند، سعی کردیم با آن‌ها مدارا کنیم و در نهایت رای به ۶ جلسه محرومیت و ۲۰ میلیون تومان جریمه کریمی دادیم. کمیته انضباطی برای برطرف ساختن این موضوع خیلی وقت گذاشت و حتی رای خود را پس از ۱۰ روز فرصت دادن به طرفین اعلام کرد تا در صورت امکان مشکل دوستانه برطرف شود.

نظرات بینندگان