arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ظریف امروز به کویت می رود / فضای مجازی مخاطبان صداوسیما را کاهش داده / علم‌الهدی: اینستکس از برجام بدتر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مقام عالیرتبه وزارت دفاع: آمادگی داریم تا شعاع ۲ هزار کیلومتری هر دشمنی را هدف قرار می‌دهیم --- سعید شعبانیان، رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در سخنرانی در نماز جمعه تهران گفت: "امروز ترس دشمن از عرصه موشکی ایران است و ما تا شعاع ۲ هزار کیلومتری آمادگی داریم هر دشمنی را مورد هدف موشکی قرار دهیم."

لهستان پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز را بررسی می‌کند --- لهستان در حال بررسی موضوع پیوستن نیروهای نظامی این کشور به ائتلاف دریایی پیشنهاد شده از سوی ایالات متحده با ادعای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز است. به گزارش خبرگزاری رویترز هنوز به صورت رسمی لهستان در این خصوص تصمیمی نگرفته است.

فضای مجازی مخاطبان صداوسیما را کاهش داده --- علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما حکومتی ایران گفته است که "فضای مجازی، مخاطبان رادیو و تلویزیون را کاهش داده است.

ایران: نفتکش گریس۱ با تغییر نام و پرچم در حال حرکت به سوی مدیترانه است --- ایران می‌گوید که نفتکش گریس ۱ با نام جدید و پرچم ایران به سوی آب‌های بین‌المللی در حال حرکت است. جلیل اسلامی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به تلویزیون گفت که بنا به درخواست مالک کشتی، نفتکش گریس ۱ با نام جدید "آدریان دریا" و پرچم ایران به سوی آب‌های مدیترانه در حرکت است.

استانداری کرمانشاه: عوارض خروجی از مرز خسروی حذف شد --- محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اعلام کرد که مرز خسروی، در غرب ایران "مرز زائری محسوب شده و دیگر عوارض خروج از کشور ندارد." به گزارش ایرنا، الهی تبار گفت که "روزانه حدود ۶۰ هزار نفر می توانند از ۵۸ ورودی (گیت) تردد در مرز خسروی وارد عراق شوند."

وزارت خارجه: ظریف به کویت می‌رود --- عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به خبرگزاری ایرنا گفت که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران امروز شنبه به کویت سفر خواهد کرد.

سیدحسن نصرالله: جنگ علیه ایران،‌جنگ با کل محور مقاومت خواهد بود --- دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «اگر جنگی علیه ایران اعلام شود، این به معنای اعلام جنگ علیه تمام محور مقاومت است و به‌منزله منفجر شدن سراسر منطقه خواهد بود». او به سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران طی ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت که «ایران با سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی [استینا ایمپرو] شجاعت خود را ثابت کرد».

علم‌الهدی: اینستکس از برجام بدتر است --- حجت الاسلام علم‌الهدی خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: در قصه برجام علاف شدیم الان نوبت اینستکس شده است. این برنامه که رئیس جمهور فرانسه ۱۰۰ دقیقه با رئیس جمهور ما صحبت می کند برنامه کلاهبرداری است. آنها در خصوص کاهش تعهدات برجامی ما آبرویشان در دنیا رفته است و با پیمان‌شکنی خود را بی‌حیثیت کردند.

اس ۳۰۰ ایرانی آماده تحویل به نیروهای مسلح شد --- سامانه موشکی جدید ایران با عنوان "باور ۳۷۳" که از آن به عنوان "اس ۳۰۰" ایرانی یاد می‌شود، به گفته یک مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آماده تحویل و رونمایی شده است.

نظرات بینندگان