arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

عمرالبشیر فردا در خارطوم محاکمه می‌شود

رئیس جمهور برکنار شده سودان فردا در دادگاه مجتمع آموزشی قضات در شهر خارطوم محاکمه خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس جمهور برکنار شده سودان فردا در دادگاه مجتمع آموزشی قضات در شهر خارطوم محاکمه خواهد شد.

به گزارش تسنیم، اوایل مرداد ماه امسال بود که دادگاهی در مرکز خارطوم اولین جلسه محاکمه عمرالبشیر را به اتهام نگهداری پول خارجی در محل اقامتش برگزار کرد. این دادگاه به خاطر مسائل فنی و امنیتی رئیس جمهور برکنار شده سودان را به محل محاکمه احضار نکرد. رئیس دادگاه گفت چنانچه قرار شود عمرالبشیر در این دادگاه محاکمه شود، جلسه بعدی دادگاه او پس از عید قربان برگزار خواهد شد. هیئت وکلای مدافع عمرالبشیرمعتقدند، محلی که دادگاه در آن قرار دارد، موافقان و مخالفان رئیس جمهور برکنار شده سودان به صورت انبوه در آنجا زندگی می کنند و این مسئله امنیت برگزاری محاکمه عمرالبشیر را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین سالن دادگاه گنجایش افراد لازم برای حضور در این دادگاه ندارد. لذا این هیئت حقوقی درخواست تغییر محل برگزاری محاکمه عمرالبشیر را داده است.

یکی از اعضای وکلای هیئت مدافع رئیس جمهور برکنار شده سودان گفت: اولین جلسه محاکمه عمرالبشیر دوشبنه هفته جاری در دادگاهی در مجتمع آموزش قضایی خارطوم برگزار می شود.

وی که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار روزنامه الانتباهه چاپ خارطوم گفت: محل برگزاری دادگاه به وکلای هیئت مدافع عمر البشیر و اداره زندان کوبر ابلاغ شده است.

زندان کوبر در استان خارطوم قرار دارد . این زندان محل نگهداری عمر البشیر و سران نظام اوست.

نظرات بینندگان