arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

موافقت آمریکا با فروش ۶۶ جنگنده اف-۱۶ به تایوان

به گفته آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا، دولت این کشور با فروش هشت میلیارد دلاری جنگنده‌های اف-۱۶ به تایوان موافقت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا، دولت این کشور با فروش هشت میلیارد دلاری جنگنده‌های اف-۱۶ به تایوان موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این آژانس در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، از موافقت وزارت امور خارجه آمریکا با طرح فروش ۶۶ جنگنده اف-۱۶ و تجهیزات مربوطه به تایوان خبر داده است. هزینه این فروش، هشت میلیارد دلار برآورد شده است.

طبق این بیانیه، آژانس همکاری امنیتی دفاعی، کنگره آمریکا را از این فروش احتمالی خبردار کرده است؛ در ضمنِ این بیانیه آمده که این طرح فروش، با حمایت از تلاش تایوان جهت مدرنیزه کردن ارتش خود و حفظ قابلیت دفاعی‌، هم‌سو با منافع ملی آمریکا است. به گفته همین آژانس، ثبات سیاسی، تعادل نظامی و پیشرفت اقتصادی در منطقه، از دیگر نتایج این طرح خواهد بود.

قانون‌گذاران کنگره آمریکا، دولت ترامپ را برای به تعویق انداختن تصویب این طرح همواره مورد نقد قرار داده‌اند. به اعتقاد آن‌ها، این تعلل برای اجتناب از به خطر افتادن مذاکرات تجاری این کشور با چین است.

روز جمعه، سخنگوی وزارت خارجه چین طی کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت که آمریکا، با فروش جت‌های جنگنده به تایوان، حق حاکمیت چین را مورد تعرض قرار می‌دهد و در امور داخلی این کشور مداخله می‌کند.

نظرات بینندگان