arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / زنان فعلا فقط می‌توانند برای بازی‌های ملی به ورزشگاه بروند / از بگیر و ببندها نگران نشوید، انقلاب زنده‌تر می‌شود / پیشنهادهای مکرون به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

رئیس نظام پزشکی خواستار تعویق ثبت کارتخوان پزشکان شد --- محمد رضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رئیس سازمان مالیاتی با اشاره به اطلاعیه دعوت از صاحبان حرف و مشاغل پزشکی جهت برگزاری دوره آموزشی مرتبط با راه اندازی و ثبت پایانه فروشگاهی، خواستار تعویق این امر تا زمان برطرف شدن اشکالات شد.

علی‌اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث‌ فرهنگی و گردشگری شد --- حسن روحانی، رئیس‌جمهور در حکمی علی اصغر مونسان را به سرپرستی وزارت تازه تاسیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.

قیمت مرغ در تیر ماه نسبت به پارسال بیش از ۶۵ درصد گرانتر شد --- بررسی آماری وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو گوشت مرغ تازه در تیر امسال به طور میانگین به ۱۲۷ هزار و ۳۸۲ ریال رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۵.۹ درصد گرانتر شده است.

معاون وزیر ورزش: زنان فعلا فقط می‌توانند برای بازی‌های ملی به ورزشگاه بروند --- محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان از احتمال حضور زنان در ورزشگاه آزادی در بازی بعدی تیم ملی این کشور خبر داده است. او به ایسنا گفته: "شرایط برای حضور بانوان در بازی‌های ملی فوتبال فراهم شده است و احتمالا از اولین بازی تیم ملی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه آزادی خواهیم بود."

در چهار ماه اول امسال: ۶۰۸ نفر در آب غرق شدند --- بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی ایران، در چهار ماهه اول سال جاری خورشیدی ۶۰۸ به دلیل غرق شدن در آب جان خود را از دست داده‌اند؛ این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۳۶۷ نفر بود. بر اساس این گزارش استان‌های فارس با ۶۰، خوزستان با ۵۹ و مازندران با ۴۸ فوتی بیشترین آمار غرق شدگی را در ایران در این مدت داشته‌اند.

نفتکش ایران در دریای سرخ متوقف شده است --- منابع خبری گفته‌اند یک نفتکش متعلق به ایران به دلیل نقص فنی در نقطه‌ای در دریای سرخ متوقف شده است. ایرنا به نقل از یک مقام شرکت ملی نفتکش ایران گفته است که این نفتکش در ساعت ۶:۳۰ صبح روز سه شنبه ۲۹ مرداد (به وقت تهران) در ۷۵ مایلی شمال بندر ینبع در دریای سرخ دچار نقص فنی شده است.

تبلیغات پزشکی در اینستاگرام بدون مجوز ممنوع اعلام شد --- بگفته فربد رهنما، مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی ایران تبلیغات پزشکی در اینستاگرام و فضای مجازی بدون مجوز ممنوع است. او گفته: "تخلفات تبلیغات پزشکی به هیات‌های انتظامی سازمان نظام پزشکی یا پلیس فتا ارجاع می‌شود."

سخنگوی قوه قضاییه خبر استعفای محمد جواد لاریجانی را رد کرد --- غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه استعفای محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه را رد کرده است. به گزارش تسنیم او گفته: "این خبر نیز مانند بسیاری از اخباری که این روزها در فضای مجازی منتشر می‌شود، صحت ندارد و دروغ است."

ترامپ سفر به دانمارک را به خاطر خودداری از فروش گرینلند لغو کرد --- دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خاطر خودداری دانمارک از فروش گرینلند به آن کشور را لغو کرده است. رئیس جمهوری آمریکا در مطلبی که امروز چهارشنبه، ٣٠ مرداد (٢١ اوت) در توییتر خود نوشت، ضمن ستایش از دانمارک، گفت که اظهارات نخست وزیر آن کشور در این مورد که علاقه‌ای به گفتگو در مورد فروش سرزمین گرینلند به آمریکا ندارد تصمیم گرفته است برنامه سفر خود به آن کشور را به تعویق اندازد.

رئیس‌جمهور فرانسه: پیشنهادهایی به ایرانی‌ها ارائه خواهم کرد --- «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه چهارشنبه گفت قبل از برگزاری نشست گروه ۷ با مقام‌های ایرانی دیدار خواهد کرد و به آنها پیشنهادهایی برای کاستن از تنش‌ها میان واشنگتن و تهران ارائه خواهد کرد. به نوشته رویترز، رئیس‌جمهور فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: «ساعاتی قبل از آغاز نشست گروه ۷ دیدارهایی با ایرانی‌ها خواهم داشت تا به آنها چیزهایی پیشنهاد کنم.»

از بگیر و ببندها نگران نشوید، انقلاب زنده‌تر می‌شود --- پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: آن‌ها که قبلا مسئول بوده و اموال را برده‌اند باید برگردانند؛ از بگیر و ببندها نگران نشوید و نهراسید، انقلاب زنده تر می‌شود. انقلاب اسلامی در حال یک تغییر درونی است و پیاده شدن عده‌ای از قطار آن، طبیعی و ناگزیر است؛ حتی ممکن است برخی جاها انقلاب زخم بردارد اما برای شفابخشی و اعتلای انقلاب لازم است.

اظهارات مهم رئیس جمهور --- روحانی: اگر مذاکرات با ۱+۴ موفق باشد، می‌تواند شرایط را عوض کند / در صورت تحریم کامل نفت ایران، آبراه‌های بین‌المللی نمی‌تواند امنیت سابق را داشته باشند / مسیر درستی را در کاهش تعهدات انتخاب کرده ایم.

نظرات بینندگان