arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

حمله پهپادی ارتش یمن به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان

پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب غرب عربستان بامداد پنجشنبه هدف حمله ۲ فروند پهپاد ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت. یگان پهپادی یمن در سه ماه گذشته، ۵۰ عملیات علیه مقرهای نظامی، پایگاه‌ها و تأسیسات دشمن انجام داده که از جمله ۱۶ مورد آن به فرودگاه أبها، ۱۴ مورد به فرودگاه جیزان، ۱۱ مورد به فرودگاه نجران و ۹ مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب غرب عربستان بامداد پنجشنبه هدف حمله ۲ فروند پهپاد ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این پایگاه هوایی با ۲ فروند پهپاد بومی "قاصف کی۲" هدف قرار گرفته است.

فرودگاه یاد شده در شهر «خمیس مشیط» در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان واقع است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) با تأیید این حمله مدعی شد که پهپادها رهگیری و منهدم شده اند.

سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان نیز در این باره اظهار کرد: پدافند هوایی عربستان ۲ پرنده که حوثی ها آنها را از استان "عمران" یمن به سوی شهر خمیس مشیط روانه کرده بودند، رهگیری و منهدم کرده اند.

اتاق مشترک مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در جیزان در جنوب غرب عربستان نیز چهارشنبه شب نیز هدف یک فروند موشک بالستیک قرار گرفت.

در هفته‌های گذشته، مراکز نظامی مناطق جنوبی عربستان شامل "جیزان"، "نجران" و "عسیر" هدف گسترده حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است؛ به طوری که موشک‌های پاتریوت قادر به رهگیری و انهدام آنها نبودند.

یگان پهپادی یمن در سه ماه گذشته، ۵۰ عملیات علیه مقرهای نظامی، پایگاه‌ها و تأسیسات دشمن انجام داده که از جمله ۱۶ مورد آن به فرودگاه أبها، ۱۴ مورد به فرودگاه جیزان، ۱۱ مورد به فرودگاه نجران و ۹ مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.

در ماه جولای (تیر) نیز ۲۳ عملیات توسط یگان پهپادی یمن انجام شده که ۱۸ مورد آن با موشک «قاصف ۲k» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بوده است.

امارات متحده عربی یکی از متحدان و اعضای اصلی ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان بوده است اما شواهد و تحرکات نیروهای این کشور، نشان می دهد که بتدریج در صدد خروج از این ائتلاف است.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای جنگ علیه مردم یمن در سال۱۳۹۴ تشکیل شد و با حمایت نظامی، مالی و لجستیکی از گروههای داخلی و حملات گسترده توپخانه ای و عملیات هوایی، این کشور را به ویرانه ای تبدیل کرده است و علاوه بر خسارت به زیرساخت های یمن، هزاران غیرنظامی را در این کشور به خاک و خون کشیده است؛ هرچند تاکنون نتوانسته به اهداف خود برسد و زمزمه هایی برای خروج از این جنگ خانمان سوز به گوش می رسد.

نظرات بینندگان