arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / نفتکش خبرساز ایرانی کجاست؟ / استادِ داعش آمد / عارف همچنان در فکر ریاست جمهوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری /

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تلویزیون سوئد: ایران به زودی نفتکش انگلیس را آزاد می‌کند - یک رسانه سوئدی امروز پنجشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد سوئد «شواهد بسیار قدرتمندی» در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران به زودی نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» را آزاد خواهد کرد.

نفتکش ایرانی در حال حرکت به سمت یونان نیست - «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان روز پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری فرانس24 اعلام کرد نفتکش ایرانی آدریان دریا (گریس-1) که به‌تازگی با حکم دادگاه منطقه جبل‌الطارق رفع توقیف شده، در حال حرکت به سمت بنادر یونان نیست.

ظریف سفر من به پاریس ربطی به نشست گروه ۷ ندارد - وزیر خارجه ایران گفت: من در پی گفت‌وگوهای تلفنی چند هفته اخیر روسای جمهور ایران و فرانسه به پاریس می‌روم. مکرون پیشنهاداتی داده و روحانی به من دستور داده که به پاریس بروم و درباره این پیشنهادات گفت‌وگو کنم. در حال حاضر زمینه های مشترکی وجود دارد ولی لازم است گفت‌وگوی بیشتری در این زمینه انجام شود. اروپا تعهدات ۱۱ گانه‌ای به ایران داده است که باید آنها را اجرایی کند.

"استاد" داعش آمد - روزنامه سان چاپ انگلیس در گزارشی نوشت: ابوبکر البغدادی سرکرده از کار افتاده گروه تروریستی داعش هدایت این گروه را به یکی از مریدان سابق صدام واگذار کرده که به "استاد" مشهور است. خبرگزاری اعماق متعلق به داعش اعلام کرد بغدادی که پنهان شده و در حال توطئه برای بازسازی این گروه است, عبدالله قرداش را به منظور نظارت بر روند بازسازی گروه داعش منصوب کرد.

نسل جدید کوثر تست شد - سردار قریشی معاون وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود از تست‌های پروازی اولیه نسل جدید جنگده کوثر خبر داد و گفت: این هواپیما در هفته‌های اخیر تست‌های آزمایش‌های پروازی را پشت سر گذاشته و در موعد مقرر خود رونمایی خواهد شد.

ترامپ: من رهبر برگزیده برای مقابله با چین هستم - رئیس‌جمهور آمریکا در دفاع از آغاز جنگ تجاری علیه چین، مدعی شد که او برای مقابله با پکن برگزیده شده است. ترامپ گفت: کاری که من باید انجام دهم، مقابله اقتصادی با چین است، چون سال‌های سال است که دارد کلاه ما را برمی‌دارد. بیل کلینتون، جورج بوش و باراک اوباما و دیگران باید مدت‌ها پیش از من این کار را می‌کردند.

تایید بازداشت ۲ نماینده - حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: تا این لحظه مدارک لازم و اسناد مرتبط با بازداشت ۲ نماینده مجلس توسط قوه قضاییه به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نرسیده است. فریدون احمدی و محمد عزیزی نمایندگان زنجان و ابهر به دلیل اخلال در بازار خودرو بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند اما با قرار وثیقه یک میلیاردی آزاد شدند.

«اس ۳۰۰ ایرانی» رونمایی شد - سامانه موشکی پدافند هوایی برد بلند باور ۳۷۳ با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور و برخی فرماندهان عالیرتبه نیرو‌های مسلح رسما رونمایی شد. این سامانه می‌تواند همزمان تعداد ۳۰۰ هدف را شناسایی و تعداد ۶۰ هدف را ردگیری کرده و با ۶ هدف به طور همزمان درگیر شود.

سوریه کنترل «خان شیخون» را در دست گرفت - ارتش سوریه پس از فرار تروریست‌ها از شهرک خان شیخون در حومه ادلب، وارد این شهرک راهبردی شد و کنترل کامل آن را در دست گرفت.

ظریف: وظیفه من دفاع از کشورمان است نه خودم - وزیر خارجه در جمع ایرانیان مقیم نروژ عنوان کرد: خیلی ها به من می گویند چرا جواب توهین ها و دروغ هایی که در خصوص سیاست خارجی مطرح می شود را نمی دهی؟ پاسخ من یک کلمه است، وظیفه من دفاع از جواد ظریف و یا وزارت خارجه نیست، وظیفه من دفاع از جمهوری اسلامی است.

عارف همچنان در فکر ریاست‌جمهوری - عبدالله ناصری، چهره سیاسی اصلاح طلب می‌گوید: من و رضا خاتمی به دلیل شیوه مدیریت عارف از شورای عالی سیاستگذاری کنار رفتیم. او می گوید: باور خود من این است که هنوز بحث نامزد شدن و کاندیداتوری عارف برای ریاست جمهوری از ذهن ایشان و مشاوران‌ حلقه اولیه‌شان پاک نشده است.

آمریکا: نفتکش ایرانی به سوریه برود، برای توقف آن هرکاری انجام می‌دهیم - در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، خبرنگاری درباره نفتکش ایرانی به نام "بوتینا کوئین" به مقصد سوریه پرسید که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از این گزارش آگاهیم که نفتکش با این نام جالب به سمت سوریه در حرکت است. اورتاگس افزود: این نفتکش و همچنین گریس ۱ به طور مسلم نقض تحریم ها و همچنین کمک به رژیم اسد است. اما اینکه ما چه اقدامی انجام می دهیم، وزیر خارجه روز گذشته مطرح کرد.

نظرات بینندگان