arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸

اوکراین: با عضویت دوباره روسیه در گروه ۷ مخالفیم / روسیه همچنان کریمه را در اشغال خود دارد

رئیس جمهوری اوکراین به صف قدرت های اروپایی در زمینه مخالفت با پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای عضویت مجدد روسیه در گروه ۷ پیوست. در حالی که "دونالد ترامپ" روز پنجشنبه پیوستن مجدد روسیه به گروه ۷ را مطرح کرد، آلمان، فرانسه و انگلیس که از اعضای این گروه هستند، با یادآوری این نکته که روسیه پس از ضمیمه کردن کریمه اوکراین به خاک خود و حمایت از شورشیان مخالف کی یف در شرق اوکراین از گروه ۷ کنار گذاشته شد، با پیشنهاد ترامپ مخالفت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری اوکراین به صف قدرت های اروپایی در زمینه مخالفت با پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای عضویت مجدد روسیه در گروه ۷ پیوست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "ولادیمیر زلنسکی" گفت، روسیه همچنان کریمه را در اشغال خود دارد و باعث شکست روند صلح در شرق اوکراین است.

در حالی که "دونالد ترامپ" روز پنجشنبه پیوستن مجدد روسیه به گروه ۷ را مطرح کرد، آلمان، فرانسه و انگلیس که از اعضای این گروه هستند، با یادآوری این نکته که روسیه پس از ضمیمه کردن کریمه اوکراین به خاک خود و حمایت از شورشیان مخالف کی یف در شرق اوکراین از گروه ۷ کنار گذاشته شد، با پیشنهاد ترامپ مخالفت کردند.

زلنسکی گفت، از مارس ۲۰۱۴ که حضور روسیه در گروه ۸ متوقف شد، هیچ چیزی تغییر نکرده است. کریمه همانند گذشته تحت اشغال است و شرق اوکراین با جنگ دست به گریبان است.

وی با انعکاس موضع اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد، عضویت دوباره و بدون پیش شرط ولادیمیر پوتین به این گروه، زیانبار و نشانه ضعف آن است. اتحادیه اروپا همچنان معتقد است دلایل اخراج روسیه از گروه ۸ در سال ۲۰۱۴ همانند پنج سال پیش معتبر و موثق است.

اتحادیه اروپا و آمریکا به خاطر نقش روسیه در درگیری های اوکراین و کشته شدن ۱۳ هزار نفر تا کنون، مسکو را تحریم کردند.

اعضای گروه ۷(آمریکا، ژاپن، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و کانادا) در روزهای شنبه و یکشنبه(۲ و ۳ شهریور) در فرانسه گردهم می آیند و اختلاف نظر بر سر نحوه برخورد با روسیه یکی از چندین موضوع مورد تنش در روابط فراآتلانتیک است که در نشست سران گروه ۷ خود را نشان می دهد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان