arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸

معاون وزیر راه: ۴ مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای اربعین آماده شده اند

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: چهار گذرگاه مرز کشور آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی را دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: چهار گذرگاه مرز کشور آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی را دارند.

به گزارش ایرنا عبدالهاشم حسن‌ نیا روز جمعه در بازدید از مرز شلمچه با بیان اینکه مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین آماده شده اند افزود: زائران اربعین از این چهار گذرگاه مرزی می‌توانند راهی عتبات عالیات در عراق شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هر چهار گذرگاه مرزی با ایجاد زیرساخت لازم آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند و تلاش شده با تامین زیرساخت‌ها زائران تردد روانی داشته باشند.

وی تصریح کرد: آمارها در سال‌های گذشته نشان داده است که میزان تردد زائران با اتوبوس ۱۰ تا ۱۵ درصد است و بیشترین میزان تردد هم از طریق مرزهای زمینی بوده البته امسال راه‌آهن و بخش هوایی هم اقدامات لازم را برای تردد راحت‌تر مسافران انجام داده اند.

حسن نیا گفت: امسال با توجه به اینکه تمامی زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی آماده شده است بیشترین تردد از این مرزها انجام خواهد شد و تلاش شده مشکلات و کمبودهای پایانه‌های مرزی که در سال‌های گذشته برای زائران مشکل‌ساز شده بود برطرف شوند.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت گذرگاه های بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان