arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / سوختگیری با کارت آزاد از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت / جزئیات بسته پیشنهادی مکرون به ایران / عرضه گوشت کیلویی ۷۰ هزار تومان از شنبه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

جزئیات بسته پیشنهادی مکرون به ایران --- المانیتور نوشت: دیپلمات ها و کارشناسان می گویند که فرانسه به دنبال اخذ چراغ سبز از ترامپ برای اعطای معافیت مالی به تعدادی از خریداران نفت ایران برای مدتی محدود در زمان مذاکرات است. یک مقام اروپایی که خواستار افشای نامش نبود، این پیشنهاد فرانسه را به عنوان پیشنهادی برای مدتی کوتاه و مذاکراتی محدود همراه با مشوق های محدود برای آزمودن فضا توصیف کرده است.

ظریف: گفت و گو با مکرون سازنده بود --- ظریف گفت: بحثی که با ماکرون داشتیم در ادامه تماس های تلفنی روسای جمهور دو کشور در چند هفته گذشته است. فرانسه پیشنهادهایی را ارائه کرده بود و پیشنهادهایی را ما ارائه کردیم درباره نحوه اجرای برجام و گامهایی که نیاز است طرفین بردارند.

روزانه ۵۰ نفر در جاده‌های ایران جان خود را از دست می‌دهند --- اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران ایران گفت سالانه ۱۵ هزار نفردر جاده‌های این کشور جان خود را از دست می‌دهند. نجار گفت: "بر این اساس، روزانه ۵۰ نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند."

چین از تعرفه‌های تلافی‌جویانه جدید برکالاهای آمریکایی خبر داد --- دولت چین اعلام کرده است که بین ۵ تا ده درصد تعرفه جدید بر کالاهای آمریکایی به ارزش ۷۵ میلیارد دلار اعمال خواهد کرد. این تعرفه ها در دو مرحله در ماه سپتامبر و دسامبر به اجرا گذاشته خواهد شد. دولت چین تعرفه ۲۵ درصدی به صنایع خودروسازی آمریکا را از ۱۵ دسامبر به اجرا خواهد گذاشت.

یک دیپلمات انگلیسی: موضع مان در قبال برجام تغییر نکرده --- در آستانه برگزاری نشست سران گروه هفت در بیاریتز فرانسه، به نقل از یک دیپلمات بریتانیایی گزارش شد که موضع بریتانیا با نخست وزیری بوریس جانسون در قبال توافق هسته‌ای با ایران،‌ برجام تغییری نکرده و بریتانیا همچنان از این توافق حمایت خواهد کرد. این مقام رسمی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما از حامیان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران هستیم و فکر نمی‌کنم که در موضع دولت بریتانیا تغییری اتفاق نیافتاده است."

'میزان سوختگیری با کارت آزاد از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت' --- شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: "از روز اول شهریور میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاه در هر بار سوختگیری از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت." براساس این اطلاعیه میزان سوختگیری با کارت شخصی در جایگاه همچنان ۶۰ لیتر است.

رئیس شورای تامین دام ایران: عرضه گوشت کیلویی ۷۰ هزار تومان از شنبه --- منصور پویان، رئیس شورای تامین دام ایران از آغاز طرح عرضه مستقیم گوشت قرمز توسط تولیدکنندگان از روز شنبه خبر داد. به گزارش ایلنا، رئیس شورای تامین دام کشور با اشاره به اینکه این طرح با موافقت وزارت جهاد کشاورزی و تحت نظارت ستاد تنظیم بازار اجرا می شود، گفت: "بر اساس این طرح دامداران با تشکیل زنجیره، کشتار دام و بسته بندی را انجام می‌دهند و گوشت قرمز را با حذف دلالان با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌کنند." آقای پویان قیمت تعیین شده برای عرضه هر کیلوگرم گوشت گوساله را ۷۰ هزار تومان اعلام کرد.

برایان هوک: از ایران بپرسید که آیا جنگ می‌شود یا نه! --- برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پاسخ به این که آیا تنش‌‎های اخیر میان آمریکا و ایران به درگیری نظامی منجر خواهد شد یا نه، گفت:️ این تنها در صورتی خواهد بود که ایران تصمیم بگیرد اختلافاتش با ما را از طریق نظامی حل کند. ما به وضوح بیان کرده‌ایم که می‌خواهیم آن‌ها از طریق دیپلماسی با دیپلماسی ما مواجه شوند، اما متأسفانه ایران از طریق نظامی با دیپلماسی ما مواجه شده است. ️این که آیا خطر درگیری در منطقه وجود دارد یا نه را باید از حکومت ایران پرسید. آن‌ها چند نفت‌کش و خطوت نفتی را منفجر و به پهپاد آمریکایی که در حریم هوایی بین‌المللی بود حمله کردند؛ بنابراین ایران از رویکرد ترور و خشونتش استفاده می‌کند، چرا که نمی‌خواهد «نه» بشنود.

بحث آیات یزدی و آملی لاریجانی اختلاف طلبگی نبود --- محسن غرویان، استاد حوزه علمیه درباره نامه آیت الله یزدی و واکنش آیت‌الله آملی لاریجانی گفت:️ طلاب معتقدند که این اختلاف‌ها، اختلاف طلبگی نیست، زیرا بحث طلبگی، بحث علم، فکر و اخلاق است و توهین در آن جایی ندارد. ️آیت‌الله جوادی آملی درباره اختلاف علما فرمودند که این اختلاف‌ها بلای آسمانی است و باید ببینیم این بلا کفاره کدام گناه است. واقعا هم همینطور است.

«آخرین» هشدار حزب‌الله عراق به آمریکا --- گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد: برای آخرین بار به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم هرگونه حمله جدید به مقرهای ما پاسخ کوبنده و شدیدی به همراه خواهد داشت.

نظرات بینندگان