arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸

الجزیره: آمریکا و طالبان بر روی ایجاد دولت موقت در افغانستان توافق کرده‌اند

شبکه خبری الجزیره گزارش داد نمایندگان آمریکا و طالبان بر روی ایجاد یک دولت موقت برای یک دوره ۱۴ ماهه در افغانستان توافق کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شبکه خبری الجزیره گزارش داد نمایندگان آمریکا و طالبان بر روی ایجاد یک دولت موقت برای یک دوره ۱۴ ماهه در افغانستان توافق کرده‌اند.

به گزارش فارس، دور نهم مذاکرات آمریکا و طالبان از روز پنجشنبه گذشته در دوحه پایتخت قطر آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که نمایندگان آمریکا و طالبان بر روی ایجاد یک دولت موقت برای یک دوره ۱۴ ماهه در افغانستان توافق کرده‌اند.

الجزیره به نقل از این منابع گفته است نمایندگان طالبان در پی این توافق خواستار قطع حمایت آمریکا از «حکومت کابل» در دوره حکومت موقت شده است.

بر طبق این گزارش، طالبان همچنین خواستار تشکیل وزارتخانه‌های کلیدی در دولت آینده افغانستان شدند.

این منابع گفته‌اند که توافق بر روی این موارد در گفت‌وگوهای آینده بین دو طرف نهایی خواهد شد.

دور نهم گفت‌وگوهای نمایندگان آمریکا و طالبان که روز پنج‌شنبه هفته گذشته در دوحه آغاز شد، به‌مدت 3 روز برگزار می‌شود. تاکنون جزئیات این دور از گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان به صورت رسمی اعلام نشده است.

در همین حال، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز به روزنامه پاکستانی داون از توافق با آمریکا درباره زمان خروج این کشور از افغانستان گفت.

به گفته مقامات آمریکایی و طالبان، اعلام جدول خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تضمین‌دادن مبنی بر استفاده‌نشدن از خاک افغانستان علیه آمریکا، برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، از موارد عمده توافقنامه صلح است.

مقامات آمریکا و افغانستان تاکنون درباره گزارش الجزیره واکنشی نشان نداده‌اند.

نظرات بینندگان