arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸

رئیس جمهوری عراق: بغداد به میدان درگیری کشورهای دیگر تبدیل نمی شود

"برهم صالح" رئیس جمهوری عراق روز شنبه در دیدار با برخی شخصیت های سیاسی عراقی گفت: بغداد نمی پذیرد که به میدان درگیری کشورهای دیگر تبدیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری عراق: بغداد به میدان درگیری کشورهای دیگر تبدیل نمی شوددفتر ریاست جمهوری عراق روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که صالح در دیدارهای جداگانه با "نوری المالکی" نخست وزیر اسبق عراق و رئیس فراکسیون ائتلاف دولت قانون، "هادی العامری" رئیس فراکسیون ائتلاف فتح و "سلیم الجبوری"رئیس پارلمان پیشین عراق بر ضرورت دور نگه داشتن این کشور از میدان تصفیه حساب کشورهای دیگر تأکید کرد.

براساس این بیانیه، صالح پایبندی به اعتلای قانونی اساسی و تصویب قوانینی برای رفع  بحران ها را مورد تاکید قرار داد.

وی با تأکید بر لزوم اقدام مشترک منطقه ای برای برقراری صلح، لزوم تکمیل تحقیقات در خصوص انفجارهای اخیر در انبار سلاح و مهمات و موضع گیری یکپارچه در این خصوص گفت: این اقدامات باید به نحوی باشد که حافظ حقوق عراق، تقویت امنیت، استقلال و حاکمیت کشور باشد.

رئیس جمهوری عراق اولویت دولت این کشور را تقویت اتحاد ملی، توسعه نظام دمکراتیک فدرال، بازسازی و ارائه خدمات به شهروندان این کشور بیان کرد.

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراقی، دیدار کنندگان با صالح نیز بر اهمیت اتحاد گروهها در مقابله با چالش های پیش روی عراق و همکاری برای کاهش تنش ها به منظور برقراری صلح و امنیت در منطقه تأکید کردند.

انفجارهای مشکوک اخیر در انبار مهمات تشکیلات الحشد الشعبی که انگشت اتهام را بیش از همه متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی کرده است، موجی از حمایت و همبستگی نهادهای مذهبی، مردمی و سیاسی عراق از این نیروی مردمی و ضد تروریستی را به همراه داشته است.

نظرات بینندگان