arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ابرنفتکش ایرانی به سوی ترکیه می‌رود / آزادی دو نماینده مجلس / روایت خبرنگار آمریکایی از ماجرای هاله نور احمدی‌نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ابرنفتکش ایرانی به سوی ترکیه می‌رود --- ابرنفتکش ایرانی آدریان دریا، که با نام گریس یک در جبل الطارق توقیف شده بود، مسیر خود را به سوی بندری در ترکیه تعیین کرده است. اطلاعات کشتیرانی و دریانوردی جهانی حاکی از آن است که این نفتکش، که هم اکنون در نزدیکی آب‌های ایتالیا است، به سوی بندر مرسین می‌رود.

مکرون طرح خود را درباره ایران به ترامپ ارائه کرد --- یک دیپلمات فرانسوی خبر داد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در ناهار کاری با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه هفت جزئیات طرح فرانسه برای کاهش تنش‌ها با ایران را ارائه کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، این مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود گفت که فرانسه برای چندین هفته بر روی این طرح کار کرده است

اسحاق جهانگیری: آزادی رسانه‌ها راه مبارزه با فساد است --- اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، می‌گوید راه مبارزه با فساد از شفافیت و آزادی رسانه‌ها می‌گذرد. جهانگیری گفته است: "عزم مبارزه با فساد امر مبارکی است و دولت از آن حمایت می کند ضمن آنکه برخورد با پرونده های فساد در جمهوری اسلامی باید فراگیر و عادلانه باشد زیرا برخورد جناحی و تبعیض‌آمیز با مفسدان آفت مبارزه با این پدیده زشت و شوم است."

آزمایش دو موشک 'بالستیک' از سوی روسیه --- وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای گفته است به عنوان بخشی از آموزش های رزمی، دو موشک بالستیک با نام های "سینوا" و "بولوا" را آزمایش کرده است. خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت دفاع روسیه آزمایش این موشکها را "موفقیت‌آمیز" توصیف کرده است.

فارس از آزادی دو نماینده مجلس خبر داد --- فارس از آزادی محمد عزیزی و فریدون احمدی و برگزاری دادگاه آنها در روز یکشنبه خبر داده است. عزیزی گفته: "قرار است فردا دادگاه برگزار شود و ما دفاعیات خود را در آنجا را مطرح کنیم."

روایت خبرنگار آمریکایی از ماجرای هاله نور احمدی‌نژاد --- "مایک ایوانس" روزنامه نگار آمریکایی طرفدار اسراییل با نگارش مطلبی در روزنامه "جروزالم پست" اسراییل، خاطره‌ای از مصاحبه خود با احمدی‌نژاد (در نیویورک) در دوران ریاست جمهوری او نقل کرده است. او نوشته است:" احمدی نژاد به من گفت: در جریان سخنرانی در سازمان ملل نوری به مدت ۲۸ دقیقه او را در حصار خود گرفته بود و هیچ یک از حاضران در سالن حتی پلک نمی‌زدند. او همچنین به من گفت: دلیل اینکه ایرانی‌ها ۶۲ سال عمر می‌کنند و صهیونیست‌ها ۸۲ سال به خاطر این است که اسراییل موش‌هایی آلوده به سم را به مزارع ما می‌فرستد تا محصولات کشاورزی ایرانیان را مسموم کنند. من گفتم آیا شوخی می‌کنید؟ گفت: به هیچ وجه. اگر پروتکل‌های بزرگان صهیونیست را بخوانید خودتان می‌فهمید. "

روایتی از ماجرای ۶۰ حساب قوه قضائیه در دوره آملی --- مرتضی بختیاری رییس کنونی کمیته امداد و از مسئولین قضایی سابق در برنامه دستخط در شبکه ۵ درباره ماجرای ۶۳ حساب قوه قضائیه در دوران آملی لاریجانی صحبت کرده است. بختیاری درباره این حساب‌ها گفت: ٦٠ و خُرده‌ای حساب قوه قضائیه حالا به ۵ حساب و سه امضا محدود شده است. وی افزود که این حساب ها در دوره آملی تک امضایی بوده است.

فرمانده سپاه: مذاکره و سازش هیچ مسئله‌ای را حل نمی‌کند --- وقتی از منطق مقاومت به مذاکره روی آورید نشانه ضعف است / باید سیاست حذف تاثیر تحریم‌ها را دنبال کنیم / شاهد یک بعثت مجدد از اسلام هستیم / بزرگترین ضعف آمریکا نبود یک رهبری روحانی و کاریزماتیک است / در غرب هرگز رهبرانی طلوع نکردند که به سعادت انسان‌ها بیاندیشند / با ایمان، تاثیر آر پی جی ۷ بیش از یک تانک مدرن خواهد بود / رهبران سعودی عاجز شده‌اند؛ نمی‌دانند چه باید کنند / امروز اگر ما هم بخواهیم نفوذ انقلاب را کم کنیم، نمی‌توانیم؛ انقلاب ذهن‌ها و قلب‌ها را تسخیر کرده

روحانی: کسی با تضعیف دولت تقویت نمی‌شود --- باید جمهوری اسلامی را با معیارهای انقلاب تطبیق دهیم و اگر اصلاحی لازم است، انجام شود / «میزان رای ملت است» یک شعار و تظاهر به دموکراسی نبود / باید کم کم خانه را برای تحویل به نسل سوم و چهارم تمیز کنیم / گرچه هنوز در مشکلات تورمی هستیم اما در ماه‌های اخیر تورم کاهش پیدا کرده / انتقاد از دولت بلامانع است؛ اما انتقاد کافی نیست نیاز به دلسوزی داریم

نظرات بینندگان