arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

رئیس کل بانک مرکزی: ارائه برخی پیشنهادها برای کسب رضایت ایران جهت پذیرش مذاکره سیگنال های مهمی است

رییس کل بانک مرکزی: طی دو الی سه ماه گذشته در پست های اینستاگرامی و مصاحبه هایی که با رسانه ها داشتم، از ثبات نسبی حاکم در بازار ارز و به تبع آن در سایر بازارها، یاد کرده و از کاهش تدریجی نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه، به عنوان نشانه های حرکت به سمت ثبات یاد کردم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل بانک مرکزی: ارائه برخی پیشنهادها برای کسب رضایت ایران جهت پذیرش مذاکره سیگنال های مهمی استیادداشت اینستاگرامی رییس کل بانک مرکزی:

طی دو الی سه ماه گذشته در پست های اینستاگرامی و مصاحبه هایی که با رسانه ها داشتم، از ثبات نسبی حاکم در بازار ارز و به تبع آن در سایر بازارها، یاد کرده و از کاهش تدریجی نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه، به عنوان نشانه های حرکت به سمت ثبات یاد کردم.

در این زمینه، چند نکته را باید توضیح دهم:

۱.ثبات بازار قطعا به معنای توقف یا کاهش قیمتها و رفع فشار اقتصادی بر طبقات درآمدی متوسط و پائین جامعه، نیست و صرفا شکست فشار حداکثری آمریکا، در نیل به اهدافش را نشان میدهد. لذا حمایت از اقشار با درآمد ثابت و پایین بایستی با جدیت پی گیری شود.

۲.در کنار برنامه ریزیهای دولت، امید به بهبود شرایط، با توجه به عزمی که در تولیدکنندگان و نیز اخبار واصله از گوشه و کنار کشور در تلاش برای رونق تولید ملی میرسد، به شدت نسبت به شش ماه پیش فزونی یافته است.

٣. تلاشها برای افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت وفرآورده های نفتی ومهمتر از همه صادرات غیرنفتی به روش های مختلف در حال گسترش است.

۴.تلاش کشورهای همراه با تحریم، برای فاصله گرفتن از اشتباه خود و از همه مهمتر ، ارائه برخی از پیشنهادها، برای کسب رضایت ایران، جهت پذیرش مذاکره، سیگنالهای مهمی است از پیروزی مردم ایران در صحنه مقاومت اقتصادی و نیز قدرت نمایی اش در منطقه.

نظرات بینندگان