arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

طالبان: توافق با آمریکا درباره حکومت موقت افغانستان کذب است

طالبان روز یکشنبه انتشار برخی اخبار در مورد توافق با آمریکا بر سر ایجاد حکومت موقت در افغانستان را تکذیب کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طالبان روز یکشنبه انتشار برخی اخبار در مورد توافق با آمریکا بر سر ایجاد حکومت موقت در افغانستان را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان در قطر توافق با آمریکا بر سر ایجاد حکومت موقت را رد کرد.

وی در حساب توئیتر خود نوشت: توافق بر سر ایجاد اداره موقت حقیقت ندارد.

به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر توافق آمریکا و طالبان تا کنون دولت افغانستان و آمریکا در مورد آینده و نتایج گفت وگوهای طالبان با نمایندگان طالبان در قطر، اظهارنظر نکرده اند.

این در حالی است که طالبان و آمریکا در دور نهم گفت وگوها، در قطر حضور دارند و گمانه زنی های جدی برای امضای توافقنامه بین دو طرف در آینده نزدیک وجود دارد.

خبرگزاری آلمان (dpa) اعلام کرد؛ اسکات میلر فرمانده نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو " در افغانستان نیز در این گفت‌ وگوها حضور دارد.

موضوع گفت‌ وگوهای بین نمایندگان آمریکا و طالبان بر سر برقراری صلح در کشور افغانستان است.

زلمای خلیلزاد نماینده ارشد آمریکا در گفت‌ وگوهای این کشور با طالبان پیش از شروع نهمین دور مذاکرات اعلام کرده بود که هدف از گفت‌ وگوها حل وفصل سایر مسائلی است که هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

خلیلزاد با انتشار یک پست توییتری نوشته است: «ما آماده هستیم. باید منتظر ماند و دید که آیا طالبان نیز برای رسیدن به نتیجه آمادگی دارند.»

در پایان هشتمین دور گفت‌ وگوهای آمریکا و طالبان در قطر، ابراز امیدواری شده بود که این گفت‌ وگوها بزودی به نتیجه برسند. از این رو، انتظار از نهمین دور گفت‌ وگوهای بین نمایندگان آمریکا و طالبان بسیار زیاد است.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، همکاری طالبان در مبارزه با القاعده، اعلام آتش‌ بس و آغاز مذاکرات رو در رو با حکومت افغانستان، چهار محور اصلی توافقنامه صلح آمریکا و طالبان است.

تاکنون هشت دور مذاکره مستقیم میان آمریکا و طالبان برگزار شده که آخرین دور آن، روز یکشنبه ۲۰ مرداد در دوحه پایتخت قطر بدون نتیجه خاصی پایان یافت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان