arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

لایو خبر - ٣ شهریور ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف پس از حضور در حاشیه نشست جی ۷: مسیر پیش رو دشوار است، اما به امتحان کردنش می‌ارزد
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۲۲:۴۱

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با انتشار تصاویری از گفت‌وگوهایش با مقام‌های فرانسوی در شهر «بیاریتز»، گفت سفرش به این شهر در چارچوب پیگیری تعامل سازنده انجام گرفته است.

وی در توییتر نوشت: «دیپلماسی فعال ایران در راستای تحقق تعامل سازنده، ادامه دارد. در حاشیه اجلاس گروه هفت در بیاریتز، پس از گفت‌وگوهایی فشرده با ژان ایو لو دریان [وزیر خارجه فرانسه] و وزیر دارایی فرانسه، با امانوئل ماکرون [رئیس‌جمهور فرانسه] دیدار کردم. بعد نیز جلسه توجیهی مشترکی برای انگلستان و آلمان داشتیم.»

ظریف افزود: «مسیر پیش رو دشوار است، اما به امتحان کردنش می‌ارزد.»

‏سید حسن نصرالله: به ارتش اسرائیل می‌گویم، از امشب منتظر ما باشید، نه فقط در مرزها/ تعرض دیشب اسرائیل، بسیار خطرناک بود
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۲۲:۴۰

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت ما شوخی نمی‌کنیم؛ همانگونه که در سال‌های گذشته نیز شوخی نکردیم و گفتم اگر اسرائیل در سوریه برادرانمان در حزب‌الله لبنان را بکشد، در لبنان و نه در مزارع شبعا (مناطق لبنانی تحت اشغال رژیم صهیونیستی) به آن پایخ نشان خواهیم داد.

او گفت: «به ارتش اسرائیل در مرز می‌گویم که در کنار دیوار حائل، یک پا و نیم (تکیه داده به دیوار) بایست و منظر ما باش؛ یک روز، دو روز یا سه و یا چهار روز [منتظر باش] و به اسرائیلی‌ها می‌گویم که آنچه دیشب اتفاق افتاد، بر آن سکوت نخواهیم کرد. [بنیامین] نتانیاهو [نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی] به دنبال انتخابات است و احزاب اسرائیلی عادتشان این بود که انتخابات [در فلسطین اشغالی] با خون مردم منطقه برگزار شود. ولی این دفعه، انتخابات با خون شما برگزار خواهد شد و او (نتانیاهو) از هر جایی برای شما دردسر ایجاد می‌کند و [می‌آورد]؛ از عراق، سوریه و لبنان».

آشنا: حصر ایران خواهد شکست
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۲۲:۳۹

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در کانال خود از شکسته شدن حصر ایران خبر داد.

به گزارش «انتخاب»؛ حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در کانال خود نوشت:

مسئول تدبیر نظام بر اساس {حکمت}= رهبری

مسئول مدیرت راهبردی سیاست خارجی بر اساس {مصلحت} =رئیس جمهور

مسئول اجرای سیاست خارجی بر اساس {عزت}= وزیر امور خارجه

نتیجه: حصر ایران خواهد شکست.

مقام فرانسوی: هدف از دعوت ظریف به نشست گروه ۷، کاهش تنش‌هاست
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۹:۴۵

به دنبال سفر غیرمترقبه وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست سران «گروه-7»، یک مقام ارشد فرانسوی گفت که فرانسه وزیر خارجه ایران را به این محل دعوت کرده تا تنش‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران را کاهش دهد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این مقام فرانسوی که مایل به افشای نام خود نبود، گفت که تصمیم به دعوت «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست سران گروه-7 پس از آن صورت گرفت که سران این گروه از جمله «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شنبه شب برای صرف شام دور هم جمع شدند.این مقام فرانسوی در پاسخ به این سؤال که آیا کاخ سفید از این ماجرا آگاه است یا خیر، گفت: «ما بر اساس شرایط خودمان عمل می‌کنیم.»

سفر ناگهانی ظریف به فرانسه؛ ماجرا چیست؟
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۸:۴۴

سفر ناگهانی ظریف به فرانسه؛ ماجرا چیست؟/ خودداری ترامپ از اظهار نظر در مورد سفر ظریف به «بیاریتز»/ منبع فرانسوی: قرار نیست گفت‌وگویی میان ظریف و هیأت آمریکایی انجام شود/ وزیر خزانه‌داری آمریکا: ترامپ اعلام کرده بود که برای مذاکره با ایران پیش‌شرطی گذاشته نشده

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در توییتر خود نوشت:به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی ها در خصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.در این سفر با هیئت آمریکایی ملاقات یا مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز نوشته است که ترامپ از اظهار نظر در مورد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر سفر ظریف به بیاریتز خودداری کرده است.خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی در کاخ الیزه مذاکره ظریف و لودریان را تایید کرد.یک منبع در کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد قرار نیست گفت‌وگویی میان ظریف و هیأت آمریکایی در بیاریتز انجام شود.

قیمت خودرو در بازار امروز یکشنبه ۳ شهریور ۹۸/ ادامه ریزش قیمت‌ها
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۷:۳۷

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۲,۵۰۰,۰۰۰
۵۲,۸۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۵,۵۰۰,۰۰۰
۷۶,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۴,۰۰۰,۰۰۰
۸۵,۰۰۰,۰۰۰
 حاشیه بازار
پژو GLX 405
۷۲,۷۰۰,۰۰۰
۷۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۵,۰۰۰,۰۰۰
۷۵,۵۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۳,۰۰۰,۰۰۰
۸۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۴,۸۰۰,۰۰۰
۹۴,۸۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۸۱,۳۰۰,۰۰۰
۸۱,۷۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۶,۲۰۰,۰۰۰
۹۷,۳۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۶,۰۰۰,۰۰۰
۹۷,۲۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۷,۵۰۰,۰۰۰
۷۷,۵۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۹۰۰,۰۰۰
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۸,۵۰۰,۰۰۰
۴۸,۷۰۰,۰۰۰
۳۹,۶۸۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۳,۸۰۰,۰۰۰
۴۴,۱۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۳,۶۰۰,۰۰۰
۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۴۰,۲۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۵۱,۲۰۰,۰۰۰
۵۱,۳۰۰,۰۰۰
۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۷,۳۰۰,۰۰۰
۵۷,۳۰۰,۰۰۰
۵۰,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۶,۰۰۰,۰۰۰
۵۶,۷۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۸۸,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۷۱,۰۰۰,۰۰۰
۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰

 

 

نام خودرو قیمت روز بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
MVM ۳۱۵ هاچ‌بک
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰
 
یادداشت ظریف در روزنامه چینی "گلوبال تایمز": ایران و چین باید بتوانند از صلح و امنیت جهانی حراست کنند/ از چین در برابر جنگ تجاری با آمریکا حمایت می کنیم
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۶:۰۸

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/3/718473_664.jpg

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در یاداشتی برای «گلوبال تایمز»؛ روزنامه پر تیراژ انگلیسی زبان چین نوشت ایران و چین باید بتوانند از صلح و امنیت جهان حراست کرده و آن را نجات دهند و تعامل و ارتباطی فراگیر با یکدیگر داشته باشند.

هر برنامه راهبردی میان دو کشور به یک اساس مهم اقتصادی نیاز دارد که منافع دو کشور را تامین کند همانطور که به پیش می رویم نگاهمان به آینده است آینده ای که بر اساس دانش، فناوری و ابداع شکل می گیرد با نظرداشت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ما این موضع را دنبال می کنیم که مشارکتی بسیار فعال در برنامه چین برای ساخت آینده ای بر مبنای علم، فناوری و نوآوری داشته باشیم.

فرمانده ناجا:‌ طرح «ناظر» برای کشف حجاب در خودرو نباید در این سطح باقی بماند؛ لازم است به دیگر زمینه ها هم گسترش پیدا کند
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۵:۴۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/3/718370_123.jpg

فرمانده نیروی انتظامی به طرحهای ناظر نیز اشاره و گفت: اجرای طرح ناظر از اولویتهای نیروی انتظامی است این طرح، اکنون درباره کشف حجاب در خودروها در حال اجراست که البته نباید در این سطح باقی بماند، لازم است آن را در دیگر زمینه‌ها نیز گسترش دهیم.

ترامپ: اعطای نمایندگی به مکرون برای گفت‌وگو با ایران صحت ندارد/ من از تلاش نخست‌وزیر ژاپن برای تعامل با ایران حمایت کردم؛ او با ایران صحبت می‌کند، ما خودمان هم تعامل خواهیم داشت
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۴:۱۴

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/3/718353_725.jpg

ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در پاسخ به این سؤال که آیا او پذیرفته که ماکرون به نمایندگی از این گروه با ایران صحبت کند، گفت: «نه، من در این مورد بحثی نکرده‌ام. من چنین کاری نکرده‌ام.» «من از تلاش نخست‌وزیر آبه [شینزو، نخست‌وزیر ژاپن] برای تعامل با ایران هم حمایت کردم. او هم دارد با ایران صحبت می‌کند... ما خودمان هم تعامل خواهیم داشت. اما شما نمی‌توانید از اینکه افراد با هم گفت‌وگو کنند، ممانعت کنید. اگر می‌خواهند [با ایران] صحبت کنند، می‌توانند این کار را کنند.»

نائب رئیس مجلس: لاریجانی درباره ۲ نماینده بازداشت‌شده با رئیس قوه قضائیه صحبت کرده است/ اگر تخلف این دو نماینده، اقتصادی است باید در دادگاه علنی بررسی شود
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۳:۳۳

مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس گفت: رئیس مجلس درباره ۲ نماینده بازداشت شده با رئیس قوه قضائیه صحبت کرده است و هیأت رئیسه مجلس نیز پیگیر موضوع است. اگر تخلف این دو نماینده اقتصادی است باید در دادگاه علنی بررسی شود و به مردم و افکار عمومی اطلاعات داده شود و البته آن دو نماینده هم باید از خود دفاع کنند نه اینکه آنها را متهم کنیم و بگوییم خوردند و بردند و نگذاریم از خود دفاع کنند.

دادگاه دوباره حکم به قصاص پزشک تبریزی داد
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۲:۱۸

لایو خبر - ٣ شهریور ۹۸

وکیل مدافع علیرضا صلحی - پزشک تبریزی که حکم قصاصش به اتهام قتل دو عضو خانواده‌اش در دیوان عالی کشور نقض شده بود - گفت: پس از رسیدگی دوباره به پرونده موکلم در شعبه صادر کننده رای بدوی در تبریز، مجددا دادگاه رای به قصاص و پرداخت دیه داده است.

۱۷ مهر ماه سال ۹۵، پنج عضو خانواده یک پزشک تبریزی از جمله همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگش دچار تنگی نفس شدند و همسر و مادربزرگ این پزشک، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند که همزمان با مرگ دو تن از اعضای خانواده این پزشک و مسمومیت سایر اعضای خانواده‌، تحقیقات ویژه جنایی برای رمزگشایی از این پرونده جنجالی آغاز شد و پس از مدتی با بازداشت این پزشک، پرونده وارد فاز جدیدی شد و در نهایت کیفرخواست این پرونده فروردین سال ۹۶ صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.

محدودیت ۳۰ در هر بار سوختگیری مربوط به کل کشور است
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۲:۱۷

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از اول شهریور ماه میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاه‌ها در کل کشور کاهش یافته است و افراد در هر بار سوختگیری می‌توانند ۳۰ لیتر سوخت دریافت کنند.

طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی با هدف انضباط دادن و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مصرف بنزین به تصویب رسید و از نهم خردادماه اطلاع‌رسانی آن آغاز و مقرر شد که ابتدا این طرح در چهار کلان شهر تهران، کرج، اصفهان و تبریز و پس از آن در سراسر کشور اجرایی شود. این طرح از ۲۲ مرداد ماه از به طور رسمی آغاز شد.

ارتش: نیروی دریایی آماده است نفتکش آدریان دریا را اسکورت کند
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۱:۳۶

معاون هماهنگ کننده ارتش از آمادگی نیروی دریایی ارتش برای اسکورت نفتکش آدریان دریا خبر داد. امیر دریادار سیاری افزود: درحال حاضر در خلیج عدن و دریایی سرخ هم بالای ۵ تا ۶ هزار کشتی را اسکورت و امنیت را برقرار کرده‌ایم و هرجایی لازم باشد می‌توانیم کشتی‌ها را اسکورت کنیم.

تنها ۱۶ خانوار در باستی‌هیلز ساکن هستند
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۱:۲۰

لایو خبر - ٣ شهریور ۹۸

امام جمعه لواسان گفت: ساخت شهرک باستی هیلز اولش همراه با تخلف بوده، وسطش تخلف بوده و آخرش نیز با تخلف به پایان رسیده است. وی افزود: طبق آماری که خود مسئولان شهرک باستی هلیز داده‌اند، تنها ۱۶ ویلا در این شهرک ساکن دائم دارد و سایر ویلاها برای افرادی است که در جای دیگر سکونت دارند و برای تفریح به این شهرک می‌آیند.

کره شمالی: با نظارت کیم، یک موشک انداز بسیار بزرگ آزمایش کردیم
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۱:۰۳

کره شمالی با تایید شلیک دو پرتابه جدید در صبح روز گذشته (شنبه) اعلام کرد این آزمایش ها در واقع آزمایش یک موشک انداز بسیار بزرگ و چند گانه جدید با نظارت و مدیریت «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بوده است.

«کی سی ان ای» خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه گزارش کرد رهبر کره شمالی که بر آزمایش موفقیت آمیز این موشک انداز جدید نظارت داشته تاکید کرده است توسعه تسلیحات جدید راهبردی و تاکتیکی با هدف کاهش فشارها و تهدیدهای دشمن یک اصل ضروری است.

«کیم جونگ اون» همچنین با اشاره به اینکه این سامانه بزرگ و فوق العاده توسط متخصصان جوان بومی طراحی شده است سازندگان این سکوی موشکی را ثروت واقعی کره شمالی معرفی کرده است.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران ماند
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۱:۰۳

لایو خبر - ٣ شهریور ۹۸

محسن هاشمی برای سومین سال ریاست شورای شهر تهران را بر عهده دارد. هاشمی از ۲۱ رای با ۱۸ رای اعضای شورای شهر تهران، رییس ماند. در این میان سه رای سفید به محسن هاشمی داده شد.

همتی: امید به بهبود شرایط نسبت به 6 ماه پیش افزایش یافته
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۱:۰۲

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در اینستاگرام تاکید کرد که امید به بهبود شرایط با توجه به عزمی که در تولیدکنندگان و اخبار واصله از گوشه و کنار کشور در تلاش برای رونق تولید ملی می رسد، به شدت نسبت به ۶ ماه پیش فزونی یافته است.

سقوط ۲ پهپاد اسرائیل در جنوب بیروت
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۱:۰۲

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام مسؤول حزب الله لبنان گزارش داد که یک فروند پهپاد اسرائیل بامداد یکشنبه در جنوب بیروت سقوط کرده و یک فروند دیگر پیش از برخورد به زمین منفجر شده است.

پیشنهاد فرانسه به ترامپ: کاهش تحریم‌ها در ازای عدم غنی‌سازی
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۱:۰۱

شبکه الجزیره به نقل از کاخ الیزه مدعی شد که رئیس‌جمهور فرانسه به همتای آمریکایی خود پیشنهاد داده که در ازای عدم غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران، واشنگتن اجازه صادرات محدود نفت را به ایران بدهد.

سالار عقیلی: حرکات موزونِ خانم فرزانه کابلی کذب محض است
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۱:۰۰

لایو خبر - ٣ شهریور ۹۸

سالار عقیلی در پست اینستاگرامی خود نوشت: اگرچه خانم کابلی در جمع میهمانان سالن حضور داشتند، اما همه‌ی چندهزار نفری که در سالن بودند، شهادت خواهند داد که کنسرت از چهارچوب قانون خارج نشده و شایعه حرکات موزونِ خانم فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی کذب محض است.

 

ادعای تل آویو درباره حمله هوایی به اهداف ایرانی
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۰:۵۹

منابع رسمی سوری بامداد یکشنبه گزارش دادند؛ پدافند هوایی سوریه حمله هوایی اسرائیل به اطراف دمشق را دفع کرده است. سخنگوی ارتش اسرائیل در ادعایی تکراری و نخ نما مدعی شد: این حملات برای مقابله با عملیات نیروهای ایرانی علیه اسرائیل صورت گرفته است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۰۹:۵۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان