arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

سفر ناگهانی ظریف به فرانسه؛ ماجرا چیست؟/ خودداری ترامپ از اظهار نظر در مورد سفر ظریف به «بیاریتز»/ منبع فرانسوی: قرار نیست گفت‌وگویی میان ظریف و هیأت آمریکایی انجام شود؛ هدف از دعوت ظریف کاهش تنش‌هاست/ وزیر خزانه‌داری آمریکا: ترامپ اعلام کرده بود که برای مذاکره با ایران پیش‌شرطی گذاشته نشده

موسوی سخنگوی وزارت خارجه در توییتر خود نوشت: به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی ها در خصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد. در این سفر با هیئت آمریکایی ملاقات یا مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفر ناگهانی ظریف به فرانسه؛ ماجرا چیست؟/ خودداری ترامپ از اظهار نظر در مورد سفر ظریف به «بیاریتز»/ منبع فرانسوی: قرار نیست گفت‌وگویی میان ظریف و هیأت آمریکایی انجام شود/ وزیر خزانه‌داری آمریکا: ترامپ اعلام کرده بود که برای مذاکره با ایران پیش‌شرطی گذاشته نشده

عکس آرشیوی است

سخنگوی وزارت خارجه از سفر ظریف به فرانسه خبر داد.

به گزارش «انتخاب»؛ سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در توییتر خود نوشت:

به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی ها در خصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.

در این سفر با هیئت آمریکایی ملاقات یا مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز نوشته است که ترامپ از اظهار نظر در مورد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر سفر ظریف به بیاریتز خودداری کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی در کاخ الیزه مذاکره ظریف و لودریان را تایید کرد.

یک منبع در کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد قرار نیست گفت‌وگویی میان ظریف و هیأت آمریکایی در بیاریتز انجام شود. فرانسه وزیر خارجه ایران را به این محل دعوت کرده تا تنش‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران را کاهش دهد. تصمیم به دعوت «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست سران گروه-7 پس از آن صورت گرفت که سران این گروه از جمله «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شنبه شب برای صرف شام دور هم جمع شدند.

این مقام فرانسوی در پاسخ به این سؤال که آیا کاخ سفید از این ماجرا آگاه است یا خیر، گفت: «ما بر اساس شرایط خودمان عمل می‌کنیم.»

وزیر خزانه داری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره سفر ظریف گفت: ترامپ قبلا اعلام کرده بود که تا همان حدی که ایران بتواند مذاکره کند برای مذاکرات پیش‌شرطی نگذاشته‌ایم.

 

نظرات بینندگان