arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

پلیس هنگ کنگ ۳۶ معترض را دستگیر کرد

پلیس هنگ کنگ امروز (دوشنبه) اعلام کرد، ۳۶ تن از معترضان را در جریان اعتراضات در این دولت‌شهر دستگیر کرده که جوانترین آنها ۱۲ سال سن دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس هنگ کنگ امروز (دوشنبه) اعلام کرد، ۳۶ تن از معترضان را در جریان اعتراضات در این دولت‌شهر دستگیر کرده که جوانترین آنها ۱۲ سال سن دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دستگیری‌ها پس از به خشونت کشیده شدن اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ اتفاق افتاد.

معترضان در این اعتراضات از کوکتل مولوتوف علیه نیروهای امنیتی استفاده کرده و نیروهای امنیتی نیز متوسل به استفاده از گاز اشک آور و آب پرفشار شدند.

اعتراضات روز یکشنبه شاهد شدیدترین درگیری بین معترضان و پلیس از زمان آغاز آنها در اواسط ژوئن سال جاری میلادی بود؛ پلیس از آب پرفشار و گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کرد.

دولت هنگ کنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش اقدامات خشن و غیرقانونی معترضان رادیکالی نه تنها خشونت آمیز بود بلکه باعث شد تا این دولتشهر در آستانه یک وضعیت بسیار خطرناک قرار گیرد.

قرار است اعتراضات و راهپیمایی‌های بیشتری در روزها و هفته‌های پیش رو برگزار شوند که یکی از آنها تجمع و راهپیمایی اعتراضی روز چهارشنبه در مقر خطوط هوایی "Cathay Pacific" است.

پلیس گفته، دستگیری‌ها شامل ۲۹ مرد و هفت زن از ۱۲ تا ۴۸ سال است که اتهامشان حضور در تجمع غیرقانونی، مالکیت سلاح و حمله به پلیس است.

نظرات بینندگان