arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

لایو خبر - ۴ شهریور ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرس‌تی وی: ایران درخواست مکرون برای مذاکره موشکی را رد کرد
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۲۳:۱۵

شبکه خبری «پرس تی وی» دوشنبه شب به وقت تهران به نقل از منابع مطلع نوشت که ایران پیشنهاد «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در زمینه «مذاکره موشکی» را رد کرد.

این منبع آگاه به پرس‌تی‌وی گفت ایران از قبل اعلام کرده که مسئله موشکی این کشور قابل مذاکره نیست. 

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه دوشنبه شب به وقت تهران در نشست خبری مشترک با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت ، مذاکرات گروه 7 درباره بسیاری از موضوعات  سازنده بود

مدیر دفتر حشدالشعبی در کرکوک: منتظر اجازه برای ضربه زدن به مقرهای ارتش آمریکا در عراق هستیم
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۲۳:۱۳

مدیر دفتر حشد الشعبی در کرکوک عراق با اشاره به اینکه گروه­‌های اسلامی هرگز منتظر پاسخ رسمی دولت‌هایشان نمی‌مانند، تأکید کرد: این سازمان برای هر اقدامی آماده است و از هر نوع امکاناتی برای پاسخ متقابل و ضربه زدن به ارتش آمریکا در عراق و مقرهای آن برخوردار است.

طی هفته­‌های اخیر مواضع و پایگاه­‌های حشدالشعبی در عراق مورد حمله قرار گرفت. جمعه گذشته روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار گزارشی نوشت که اسرائیل عامل حملات اخیر به عراق و انفجار مخازن مهمات حشد الشعبی بوده و آمریکا از این موضوع ناخرسند است.

انگلیس: ایران فرصت دارد به پایبندی به برجام برگردد
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۲۳:۱۳

بوریس جانسون روز دوشنبه در کنفرانسی خبری از توافق اعضای گروه ۷ بر سر «ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» در طی نشست اخیر خود خبر داد و گفت: ایران اکنون بار دیگر فرصت دارد که پایبندی خود به توافق هسته‌ای را از سر بگیرد، به مذاکرات ادامه دهد و رفتارهای مخرب خود در منطقه را به پایان برساند.

ظریف: در برجام مانده‌ایم چون توافقی جامع است
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۲۳:۱۱

محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران امروز دوشنبه در مصاحبه‌ای با پایگاه «فرانس‌۲۴» یکی از دلایل ماندن ایران در توافق هسته‌ای برجام، بدون عواید اقتصادی را جامع بودن این توافق هسته‌ای عنوان کرد. 

ظریف در پاسخ به سوال مجری فرانس‌۲۴ مبنی بر اینکه چرا ایران علی‌رغم برخوردار نشدن از هیچ عواید اقتصادی همچنان به این توافق پایبند است گفت: «چون برجام، توافقی جامع در خصوص موضوع هسته‌ای است که با چشم‌های باز بر سر آن مذاکره شد. ما می‌دانستیم که نمی‌توانیم به یکدیگر اعتماد کنیم.»

مکرون: امروز از روحانی خواستم با ترامپ دیدار کند؛ امیدوارم بتوانیم طی هفته های آینده،‌ این دیدار را با حضور خودم ترتیب دهیم؛ نباید بیش از این وقت را تلف کرد / با ترامپ به توافق رسیدیم که ایران باید به تعهدات هسته‌ای پایبند باشد / از ظریف خواستم به فرانسه بیاید تا به طرح نقشه کاری برای پیشرفت در پرونده ایران برسیم/ ترامپ: اگر شرایط مناسب باشد من موافقم که با رییس‌جمهوری ایران دیدار کنم
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۹:۳۱

مکرون: امروز از روحانی خواستم با ترامپ دیدار کند؛ امیدوارم بتوانیم طی هفته های آینده،‌ این دیدار را با حضور خودم ترتیب دهیم؛ نباید بیش از این وقت را تلف کرد /  با ترامپ به توافق رسیدیم که ایران باید به تعهدات هسته‌ای پایبند باشد /  از ظریف خواستم به فرانسه بیاید تا به طرح نقشه کاری برای پیشرفت در پرونده ایران برسیم

مکرون در کنفرانس دو نفره با ترامپ گفت: با ترامپ به توافق رسیدیم که ایران باید به تعهدات هسته‌ای پایبند باشد. ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و نباید ثبات منطقه را تهدید کند.از ظریف خواستم به فرانسه بیاید تا به طرح نقشه کاری برای پیشرفت در پرونده ایران برسیم. امروز در تماس تلفنی از رییس‌جمهوری ایران خواستم با دونالد ترامپ دیدار کند.

رئیس جمهور فرانسه افزود: فکر می‌کنم گفت‌وگوهای ما برای اطمینان از دست پیدا نکردن ایران به سلاح اتمی‌ موثر بوده است.ما امیدواریم قوانین حکم‌فرما بر تجارت جهانی تغییر کند تا به هیچ‌ طرفی ظلم نشود. البته همه ما در این نشست به دلیل معضلات عمده در زمینه تجاری کمی عصبی بودیم. من به روحانی گفتم اگر با ترامپ ملاقات کند به یک توافق میرسیم، بنابراین امیدوارم بتوانیم در هفته های اینده بین ترامپ و روحانی و خودم ملاقاتی داشته باشیم. در هفته های گذشته پیام های زیادی رد و بدل شده. می خواهم محتاط باشم ولی فکر کنم به راه حل مناسبی برسیم.

ترامپ در این کنفرانس گفت: ایران توان بسیار زیادی دارد و ما خواهان تغییر نظام در ایران نیستیم. ایران می تواند یک کشور بزرگ شود اما بدون تسلیحات هسته ای. اگر شرایط مناسب باشد من موافقم که با رییس‌جمهوری ایران دیدار کنم. مکرون به من گفته بود که چه کسی (ظریف) قرار است به اینجا ( نشست سران گروه هفت) بیاید. احساس مثبتی به ایران دارم. دوستان ایرانی زیادی در نیویورک دارم.

فرانسه: قصدی برای برگزاری دیدار بین ظریف و ترامپ نداشتیم
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۸:۳۸

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/4/719294_301.jpg

وزیر امور خارجه فرانسه در پاسخ به سوال «سی‌ان‌ان» که آیا هیچگونه انگیزه‌ای پشت آمدن ظریف به محل برگزاری نشست سران گروه هفت وجود داشته، گفت: نه، هیچگونه قصدی برای چنین دیداری (میان ترامپ و ظریف) وجود نداشته است.

ظریف روز گذشته در سفری از پیش اعلام‌نشده، وارد شهر بیاریتز شد و در آنجا با مقام‌های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف: نتایج سفر به فرانسه را با طرف چینی در میان می‌گذارم
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۷:۲۰

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/4/719211_280.jpg

ظریف در حضور خبرنگاران در دیدار با دیپلمات ارشد چینی افزود: رد قوانین بین المللی، نه فقط عدم رعایت قوانین بین‌المللی، و تحقیر حقوق بین‌الملل رو به افزایش است و ما نیاز داریم که برای مقابله این مساله با یکدیگر همکاری کنیم.

ظریف در ادامه تاکید کرد که یکی از دلایل سفرش به پکن در جریان قرار دادن طرف چینی از مذاکرات اخیرش در فرانسه و درباره توافق هسته‌ای است.ظریف قبل از سفر به پکن در اقدامی غیرمنتظره به نشست گروه ۷ که در فرانسه در حال برگزاری است رفت و در آنجا با امانوئل ماکرون رئیس جمهور و ژان ایو لودریان وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره برجام و آینده آن رایزنی کرد.

رضا صادقی در بیمارستان بستری شد +جزئیات
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۶:۴۷

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/4/719107_718.jpg

رضا صادقی خواننده معروف پاپ ایرانی دچار سانحه شده و از پله های منزلش سقوط کرده و به علت شکستگی به بیمارستان منتقل شده است.

بهمن بابازاده، روزنامه‌نگار و فعال حوزه فرهنگی در تویتر خود درباره جزئیات این حادثه نوشت: «رضا صادقی دچار سانحه شده و به دلیل سقوط از پله‌های منزلش در بیمارستان بستری شده است. با توجه به وزن بالای رضا و شکستگی پیش آمده، مشخص نیست کنسرت این خواننده در تهران برگزار خواهد شد یا خیر. برای رضای عزیز آرزوی سلامتی دارم».

اصابت دو موشک به پایگاه نظامی آمریکا در شمال عراق
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۶:۴۷

یک منبع امنیتی اعلام کرد که بامداد امروز دو موشک به به پایگاه نظامی آمریکا در «مخمور» واقع در استان «نینوی» اصابت کرده است. پس از این حمله، بالگردها به صورت گسترده بر فراز این پایگاه به پرواز درآمدند.

به گفته این منبع، مشخص نیست که تا کنون در پی این حمله موشکی، چند نفر کشته شدند.هنوز منابع رسمی، واکنشی به این حمله نداشته‌اند.

انتقاد مشاور عالی فرمانده کل سپاه از سفر ظریف به فرانسه: خدا نکند از روی استیصال و خودباختگی باشد؛ خدا نکند زانوهای مسئولان ما بلرزد
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۵:۴۶

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه من قضاوتی درباره حضور یکی از مسئولان کشور در اجلاس جی۷، و بازگشت زودهنگام از آن اجلاس ندارم، گفت: خدا نکند این رفت و آمدها، از روی استیصال و خودباختگی باشد.

خدا نکند زانوهای مسولان ما بلرزد. امروز در جایگاهی هستیم که مورد تحسین جهانیان قرار گرفته‌ایم. چه کسی جرات می‌کرد به آمریکایی‌ها بگوید کلاه شما کج است؟

قیمت خودرو در بازار امروز دوشنبه ۴ شهریور ۹۸/ بازگشت طلسم قیمت‌ها به بازار
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۴:۴۶

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۲,۵۰۰,۰۰۰
۵۲,۵۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۵,۵۰۰,۰۰۰
۷۵,۵۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۳,۷۰۰,۰۰۰
۸۴,۰۰۰,۰۰۰
 حاشیه بازار
پژو GLX 405
۷۲,۷۰۰,۰۰۰
۷۲,۷۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۵,۰۰۰,۰۰۰
۷۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۳,۰۰۰,۰۰۰
۸۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۴,۵۰۰,۰۰۰
۹۴,۸۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۸۱,۳۰۰,۰۰۰
۸۱,۳۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۶,۲۰۰,۰۰۰
۹۶,۲۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۶,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۷,۵۰۰,۰۰۰
۷۷,۵۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۹۰۰,۰۰۰
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۸,۵۰۰,۰۰۰
۳۹,۶۸۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۳,۸۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۳,۶۰۰,۰۰۰
۴۰,۲۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۵۱,۲۰۰,۰۰۰
۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۷,۳۰۰,۰۰۰
۵۰,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۶,۰۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۷۱,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰

 

 

نام خودرو قیمت روز بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
MVM ۳۱۵ هاچ‌بک
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰
دلار به کانال ۱۰ هزار تومان برگشت
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۴:۱۵

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/4/719036_219.jpg

مدتی است که ثبات به بازار ارز بازگشته و قیمت دلار نیز با شیبی آرام در حال کاهش است، بر همین اساس بانک‌ها امروز (چهارم شهریور) هر دلار آمریکا را ۱۰ هزار و ۹۷۴ تومان می‌خرند که نسبت به روز گذشته با کاهش حدود ۲۵۰ تومانی همراه بوده است.

همچنین هر یورو امروز در بانک‌ها به قیمت ۱۲ هزار و ۲۲۷ تومان خریداری می‌شود که قیمت این ارز نیز نسبت به روز گذشته حدود ۳۰۰ تومان، کاهش یافته است.قیمت خرید هر پوند انگلیس در بانک‌ها نیز ۱۳ هزار و ۴۶۷ تومان است.

ظریف: روزهای مهمی پیش رو داریم
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۳:۲۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/4/719008_623.jpg

وزیر خارجه ایران در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «بعد از توقف در تهران به دنبال بازگشت از بیاریتز به منظور تغییر دادن هواپیما، (امروز) وارد پکن شدم. روزهای مهمی پیش روست: اینجا من نقشه راه ۲۵ ساله به منظور اجرای مشارکت استراتژیک جامع‌مان (با چین) و کمک فعالانه به طرح جاده و کمربند را ارائه خواهم کرد. ژاپن و مالزی مقصد بعدی سفرم هستند».

سخنگوی دولت: اظهارات شمخانی درخصوص امضای برجام نظرات شخصی است و موضع دولت نیست/ نفتکش آدریان دریا را فروخته ایم؛ از این به بعد صاحب محموله نفت تعیین می‌کند که نفتکش به کجا برود
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۲:۴۴

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/4/718951_491.jpg

سخنگوی دولت با بیان اینکه سفر ظریف به گروه ۷ ارتباط نداشت، گفت: این سفر به درخواست فرانسوی‌ها بود و بنا هم از اول این بود که ملاقاتی با مقام‌های امریکایی‌ها صورت نگیرد. ربیعی در مورد اظهارات شمخانی در باب برجام گفت: او موضع شخصی خود را بیان کرده و دولت هنوز موافق امضای برجام در سال ۲۰۱۵ بوده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا کشتی آدریان به قطر می رود؟ گفت: صاحب نفت خریداری شده تعیین می کند به کدام ساحل برود و من از مقصد آن بی خبر هستم.

ترامپ: مکرون سفر ظریف به فرانسه را با من هماهنگ کرده بود
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۱:۴۸

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با بیان اینکه مکرون سفر ظریف به فرانسه را با من هماهنگ کرده بود گفت با سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به محل برگزاری نشست گروه ۷ موافق بوده است.

بولتون: محموله نفتکش آدریان دریا نباید تخلیه شود
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۱:۰۵

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری با طرح ادعاهایی علیه ایران نوشت که برای کارزار جلوگیری از ایران در زمینه آن‌چه حمایت مالی تروریسم، بی‌ثبات کردن جهان و نقض تحریم‌های جهانی می‌خواند، همکاری همه لازم است.

وی در ادامه با اشاره به آدریان دریا[گریس 1] کشتی حامل سوخت ایران نوشت: سوخت قاچاقی که توسط آدریان دریا در حال حرکت به سمت ترکیه است، نباید در یک بندر یا دریا تخلیه شود.

روحانی: اگر بدانیم با ملاقاتی منافع ملی تامین و کشور آبادتر می‌شود، دریغ نخواهیم کرد
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۱:۰۵

حسن روحانی رئیس جمهور امروز گفت: اگر بدانیم با ملاقاتی منافع ملی تامین و کشور آبادتر می‌شود، دریغ نخواهیم کرد 

او همچنین گفت: امروز درباره نتیجه سفر ظریف به فرانسه جلسه داریم.

رئیس جمهور با اشاره به مخالفان مذاکرات افزود: یک عده می‌گویند مذاکره چه خاصیتی داشت؟ انگار نمی‌خواهند پنبه را از گوش خود در بیاورند.

تکذیب شایعه مرگ یا فلج شدن امیر کویت بر اثر سکته
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۱:۰۴

«مرزوق الغانم» رئیس مجلس کویت روز یکشنبه اعلام کرد: حال شیخ صباح خوب است و شایعاتی که برخی کاربران فضای مجازی مطرح می کنند، اقدامی زشت و غیر اخلاقی است.

مدتی است اخباری از فعالیت های امیر کویت منتشر نشده و با توجه به عدم حضوری وی در انظار عمومی، زمینه برای افزایش حجم شایعات درباره وضعیت سلامتی وی فراهم شده است.

در روزهای گذشته با منتشر شدن اخباری درباره کسالت امیر کویت، شایعات منتشر شده درباره مرگ یا فلج شدن وی براثر سکته در فضای مجازی افزایش یافته است.

نتانیاهو: اهداف ایرانی را در هر کجا که تهدیدی برای اسرائیل باشند، هدف می گیریم
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۰:۵۱

پمپئو در گفت وگوی تلفنی با نتانیاهو حمله اسرائیل به سوریه را دفاع از خود توصیف و از آن حمایت کرد. از سوی دیگر نتانیاهو نیز مدعی شد که اهداف ایرانی را در هرکجایی که تهدیدی برای اسرائیل باشند هدف قرار خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه: زدن پهپاد کار خدا بود؛ بُرد موشک ما ۳۵۰۰ پا اما ارتفاع پرواز پهپاد ۵۵۰۰ پا بود
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۰:۴۹

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: زدن پهپاد کار خدا بود و ما ابزار بودیم زیرا این موشک در آزمایش چند ماه گذشته خود بُرد ۳۵۰۰ پا را توانست به دست آورد در حالی که پهپاد آمریکایی در ارتفاع ۵۵۰۰ پایی در حال پرواز بود.

ترامپ: با بمب هسته‌ای به توفان حمله کنید
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۰:۴۸

تارنمای «آکسیوس» بامداد دوشنبه گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بارها به مقام‌های امنیتی و وزارت امنیت داخلی گفته است تا به دنبال استفاده از بمب هسته‌ای علیه گردباد و توفان‌های شدید باشند.

فرانسه: دعوت از ظریف با توافق و هماهنگی کامل آمریکا انجام شد
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۰:۴۷

مقام‌های فرانسوی اعلام کردند «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه شخصا دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش را از دعوت محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به «بیاریتز» مطلع کرده بود و این اقدام «در توافق و هماهنگی کامل با ایالات متحده» انجام شد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۰:۴۶

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان