arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

ترامپ: هرگز نگفتم با بمب اتم با طوفان مقابله کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا به انتشار گزارشی در یک رسانه این کشور مبنی بر اینکه او خواستار بمباران اتمی به منظور ممانعت از ورود طوفان‌‌ها به آمریکا شده، واکنش نشان داده و آن را رد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور آمریکا به انتشار گزارشی در یک رسانه این کشور مبنی بر اینکه او خواستار بمباران اتمی به منظور ممانعت از ورود طوفان‌‌ها به آمریکا شده، واکنش نشان داده و آن را رد کرده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به محض بازگشت از سفر خود به فرانسه، توضیحی توییتری درباره این سفر ارائه داد و خبر یک رسانه آمریکایی درباره پیشنهاد جنجالی او برای بمباران اتمی طوفان‌ها را «بسیار مسخره» و «خبر جعلی» خواند.

پایگاه آمریکایی «آکسیوس» روز گذشته در خبری به نقل از چند منبع آگاه و همچنین سندهای شورای امنیت ملی این کشور نوشته بود: «ترامپ چندین بار به مقام‌های ارشد وزارت امنیت داخلی و شورای امنیت ملی آمریکا پیشنهاد کرده استفاده از بمب‌های اتمی برای متوقف کردن وزش طوفان‌ها در آمریکا را بررسی کنند».

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، «ترامپ گفته بود: چرا ما به طوفان‌ها بمب اتمی نمی‌زنیم؟ وقتی طوفان‌ها در ساحل آفریقا ایجاد شدند و در حال حرکت به سمت آتلانتیک هستند، ما یک بمب (اتمی) در درون چشمان (مرکز) طوفان بریزیم و آن را مختل کنیم. چرا ما نمی‌توانیم این کار را بکنیم؟».

رئیس‌جمهور آمریکا صبح امروز سه شنبه (به وقت تهران) در یک پیام توییتری در رد این خبر نوشت: «تازه از سفر فرانسه و نشست خیلی موفق گروه ۷ به واشنگتن برگشتم و متوجه شدم که رسانه‌های اخبار جعلی هنوز هم تلاش می‌کنند که داستان‌های ساختگی را ادامه دهند و می‌گویند که من می‌خواستم از بمب‌های اتمی برای منفجر کردن طوفان‌ها قبل از رسیدن آنها به ساحل (آمریکا) استفاده کنم. این خیلی مسخره است و هرگز چنین چیزی اتفاق نیافتاده است».

ترامپ در حالی این گزارش را رد کرده که طبق گزارش آکسیوس، سابقه ایده منفجر کردن بمب اتمی در درون یک طوفان به دوره «دوایت آیزنهاور» (رئیس‌جمهور سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۱ آمریکا) برمی‌گردد.

روز گذشته خبرنگار پایگاه آکسیوس که گزارش مورد اشاره ترامپ را نوشته است، بار دیگر در توییتر تأکید کرد که به «تک تک کلماتی» که نوشته اطمینان دارد و تردید ندارد که ترامپ این طرح را ارائه کرده است.

نظرات بینندگان