arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

بهترین انتخاب های غذایی برای پاکسازی روده بزرگ

انتخاب های سالم غذایی، درست همانطور که برای حفظ سلامت قلب و مغز و سایر اندام های حیاتی بدن ضروری است، برای پاکسازی و سم زدایی روده بزرگ نیز مفید به نظر می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخاب های سالم غذایی، درست همانطور که برای حفظ سلامت قلب و مغز و سایر اندام های حیاتی بدن ضروری است، برای پاکسازی و سم زدایی روده بزرگ نیز مفید به نظر می رسد.

 

این در حالی است که انجمن سرطان آمریکا اعلام کرده سرطان روده بزرگ در بین جوانان در حال افزایش است. در حالی که متخصصان هنوز علت افزایش این سرطان را نمی دانند، اما بخشی از آن را به انتخاب های غلط غذایی ربط می دهند. در این میان، بهترین انتخاب های غذایی برای پاکسازی روده بزرگ و جلوگیری از ابتلا به سرطان روده معرفی شده اند:

 

برنج قهوه ای: مصرف غلات کامل مانند برنج قهوه ای و یا جوی دو سر و کینوا، راه خوبی برای پاکسازی روده بزرگ است. این محصولات غذایی غنی از فیبر هستند و مصرف آنها برای سه وعده در روز، خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را تا 17 درصد کاهش می دهد.

 

لوبیا و عدس: حبوباتی مانند لوبیا و عدس سرشار از فیبر هستند. افرادی که بیشترین میزان فیبر را از منابع گیاهی مصرف می کنند، 35 درصد کمتر از سایرین، احتمال دارد که دچار پولیپ روده بزرگ شوند. به عقیده محققان، این حبوبات حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند که در برابر سرطان محافظت ایجاد می کنند.

 

دانه های چیا: خوردن فقط 2 قاشق غذا خوری دانه های چیا در طول روز، 10 گرم فیبر به بدن می رساند و 40 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می کند. میزان نیاز روزانه به فیبر 25 تا 35 گرم است. فیبر باعث دفع راحت تر مدفوع از روده بزرگ شده و مواد شیمیایی سمی را از این طریق از بدن خارج می کند.
کلم بروکلی: مصرف یک وعده سبزیجات تیره رنگ پخته شده در روز، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در مقایسه با کسانی که این غذاها را کمتر دریافت می کنند، 24 درصد کاهش می دهد. دو سوم بشقاب غذایی شما باید حاوی منابع گیاهی حاوی فیبر مانند کلم بروکلی باشد.

 

ماهی سالمون و قزل آلا: خطر مرگ و میر در میان آن دسته از مبتلایان به سرطان روده بزرگ که امگا 3 بیشتری دریافت می کنند، بسیار کمتر از سایر بیماران است. چربی های امگا 3 از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کرده و حتی باعث مرگ سلول های سرطانی روده بزرگ می شوند.
گردو: گردو نه تنها حاوی فیبر است بلکه اسیدهای چرب امگا 3 از نوع اسید آلفالینولنیک هم دارد. مصرف گردو محیط روده را پاکسازی کرده و باعث جلوگیری از گسترش تومورهای روده بزرگ می شود.

 

ماست: مصرف ماست های حاوی پروبیوتیک، به حفظ سلامت روده کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را تا 38 درصد کاهش می دهد. پروبیوتیک ها باعث افزایش باکتری های خوب روده شده و به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند.

 

آوای سلامت 

نظرات بینندگان