arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

شناور شدن ساعت کار ادارات در نیمه اول مهر درصورت تایید دولت

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر شناور شدن ساعت کار ادارات در نیمه اول مهرماه از ساعت ٧ تا ٩ صبح تاکید کرد و گفت: این موضوع درصورت تایید و ابلاغ دولت اجرایی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر شناور شدن ساعت کار ادارات در نیمه اول مهرماه از ساعت ٧ تا ٩ صبح تاکید کرد و گفت: این موضوع درصورت تایید و ابلاغ دولت اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی ظهر امروز در نهمین نشست مشترک پلیس راهور فاتب و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تهران بااشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای مدیریت ترافیک پایتخت در فصل بازگشایی مدارس، گفت: ممنوعیت ورود کامیون و ناوگان توزیع بار و کالا تا ساعت ١٠ صبح، در دو هفته نخست مهرماه و سرویس‌دهی مناسب به مدارس و همکاری ویژه پلیس جهت راه‌اندازی گشت ویژه مشترک نظارت بر سرویس‌دهی مدارس از دیگر اقداماتِ در دستور کار است.

وی تصریح کرد: مسئله جدی ترافیک در هفته‌های نخست مهرماه، سرویس‌های مدارس هستند، ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم، مدارسی که حیاط بزرگ دارند، در ساعت تعطیلی، درب مدارس را برای پارک خودروهای سرویس مدارس باز کنند که حجم زیادی از ترافیک اطراف مدارس، این‌گونه مدیریت شود.

معاون شهردار تهران در این جلسه بر ساماندهی پارکینگ موتورسیکلت‌ها در مناطق ١١و ١٢ و برخورد با پارک موتورها در پیاده‌روها تاکید کرد.
وی همچنین در در حاشیه رونمایی از دو خودروی سیار ثبت تخلف معاینه فنی در تهران گفت: اصل آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال و به‌واسطه تردد خودروهای دیزلی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: داشتن معاینه فنی برای وسایل نقلیه‌ای که در شهر تردد می‌کنند الزامی است و در این راستا با رونمایی از این خودروها به رصد تمامی وسایل نقلیه به‌ویژه خودروهای سنگین می‌پردازیم تا هر خودرویی که استاندارد نداشته باشد دوباره به مراکز معاینه فنی برگردد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: مساله سلامت شهروندان و کاهش آلودگی هوا و ترافیک دغدغه‌های جدی شهرداری تهران است و در این راستا در جلسه مشترک با پلیس، موضوع شناور شدن دو هفته‌ای ساعت کار کارمندان در مهرماه مطرح و موردتوافق طرفین قرار گرفت.

پورسیدآقایی اظهار امیدواری کرد: این موضوع در صورت تایید و ابلاغ دولت اجرایی می‌شود.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تهران، دو خودروی سیار ثبت تخلف معاینه فنی و تست کنار جاده‌ای امروز با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و رئیس پلیس راهور پایتخت رونمایی شد.
هم‌اکنون ۱۶ مرکز ثابت معاینه فنی و ۸ مرکز سیار در پایتخت فعال است.

نظرات بینندگان