arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

ادعای العربیه: مصر از حماس خواسته خود را از ایران و حزب‌الله دور کند

رسانه‌های سعودی و در رأس آن‌ها شبکه العربیه مدعی شدند که دولت مصر از جنبش حماس خواسته از اتخاذ اقداماتی که منجر به برهم‌ خوردن آرامش در منطقه می‌شود، پرهیز کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادعای العربیه: مصر از حماس خواسته خود را از ایران و حزب‌الله دور کندرسانه‌های سعودی از جمله شبکه العربیه شامگاه سه‌شنبه (پنجم شهریور) مدعی شدند که دولت مصر به ریاست «عبدالفتاح السیسی» از جنبش «مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) خواسته، در شرایط فعلی منطقه به ایران و حزب‌الله لبنان نزدیک نشود.

این شبکه به نقل از منابع مصری گزارش داد که مصر حماس را تهدید کرده که اگر شلیک موشک و راکت از غزه به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را متوقف نکند، نظارت و وساطت در قضیه آتش‌بس بین این جنبش و رژیم صهیونیستی را متوقف خواهد کرد.

این منابع مدعی شدند دولت مصر همچنین به مقاومت اسلامی فلسطین در باره آنچه که قاهره آن را جنگ نیابتی به نفع ایران و حزب‌الله است، هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، دولت مصر برای تداوم آرامش جهت ورود کمک‌ها به نوار غزه که در محاصره رژیم صهیونیستی، تلاش می‌کند و اقدامات جدیدی برای کاهش فشار به این منطقه در آینده اتخاذ کرده است.

بر اساس ادعای العربیه و شبکه الحدث، مصر به عنوان واسطه در توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، از این رژیم خواسته به اقدامات خود در راستای این توافق و آرامش در منطقه ملزم باشد؛ چرا که هدف قاهره، دست‌یابی به آتش‌بس طولانی مدت بین این دو است.

نظرات بینندگان