arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

تسهیل تردد زائران اربعین در دستور کار مرزبانی ایران و عراق

نشست مشترک مرزی فرمانده مرزبانی ناجا و فرمانده گارد مرزی منطقه 3 عراق در نقطه صفر مرزی مهران برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست مشترک مرزی فرمانده مرزبانی ناجا و فرمانده گارد مرزی منطقه 3 عراق در نقطه صفر مرزی مهران برگزار شد.

سردار "قاسم رضایی "؛ فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در پایانه مرزی مهران از وضعیت زیر ساخت های آن برای ماموریت اربعین امسال بازدید و با فرمانده گارد مرزی منطقه 3 عراق نیز دیدار کرد.

در این ملاقات سردار "رضایی" ضمن خوش آمدگویی به "سرلشکر علی حسین عباس" و هیئت همراه به خاک جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امروز ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) ما را در این مکان مقدس دور هم جمع کرده و این برای ما مایه افتخار است.

فرمانده مرزبانی ناجا از تلاش و زحمات نیروهای مرزبانی و امنیتی عراق و مدیریت خوب آنها در خصوص تسهیل تردد زوار ایرانی بویژه در اربعین حسینی تقدیر و تاکید کرد: برآوردها نشان می دهد امسال با توجه به حذف روادید، بیش از 3 میلیون زائر از مرزهای چهارگانه تردد کنند و این موضوع ما را بر این داشته تا به دنبال راهکار های بهتر برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی به سمت کشور همسایه عراق داشته باشیم.

سرلشکر "علی حسین عباس "؛ فرمانده گارد مرزی منطقه 3 عراق نیز ضمن قدردانی از فرمانده مرزبانی ناجا و حسن استقبال وی، به تعامل و همکاری خوب در بین مرزبانان ایران و عراق اشاره و اظهار کرد: خدمتگزاری به زائران اباعبدالله الحسین(ع) توفیق و سعادتی است که خداوند متعال نصیب ما کرده و برای ما یک افتخار است و در این مسیر از خدمات رسانی به زائران در زمینه های مختلف دریغ نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد عراقی ضمن اعلام آمادگی کامل برای تسهیل تردد و خدمت رسانی به زائران ایرانی در طول سال بویژه محرم و اربعین افزود: علیرغم برخی مشکلات در سال های قبل همکاری لازم را با کشور جمهوری اسلامی ایران به عمل آوردیم، لیکن تلاش ما بر این است تا امسال با آمادگی کامل و برنامه ریزی مناسب در خدمت زائران باشیم.

نظرات بینندگان