arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

افشای همکاری سعودی‌ها و کُردهای سوریه با تل‌آویو در حمله به الحشد الشعبی عراق

یک منبع امنیتی عراقی در خصوص حملاتی که در هفته گذشته علیه مواضع الحشد الشعبی صورت گرفت، گفت که پهپادهای اسراییل از پایگاههای نیروهای کرد سوریه به سمت عراق پرواز کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک منبع امنیتی عراقی در خصوص حملاتی که در هفته گذشته علیه مواضع الحشد الشعبی صورت گرفت، گفت که پهپادهای رژیم صهیونیستی از پایگاههای نیروهای کرد سوریه به سمت عراق پرواز کرده‌اند.

او به پایگاه خبری میدل ایست آی، گفت که بار مالی این عملیات نیز بر دوش دولت سعودی بود و هنگامی که «ثامر السبهان» وزیر مشاور دولت سعودی در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس در ماه ژوئن (خرداد) گذشته به شهر «رقه» در شمال سوریه رفته بود، برنامه‌ریزی‌ها در خصوص این حملات صورت گرفت.

بنابراین، ثامر السبهان که از نزدیکان «محمد بن سلمان» محسوب می‌شود، پیشنهاد کرده بود که کردهای سوریه در ازای دریافت مبالغی، پایگاه‌های خود را در اختیار پهپادهای اسرائیلی قرار دهند.

به گفته این منبع عراقی، پهپادهای اسرائیلی برد لازم برای حمله به عراق را ندارند و از این رو شمال سوریه به عنوان مبدأ پرواز این پهپادها انتخاب شد و عناصر اسرائیلی پهپادها را از این منطقه به پرواز در آوردند.

او گفت که در ابتدا درباره دست داشتن رژیم صهیونیستی در این حملات شک و تردید داشت چرا که معتقد بود پهپادهای این رژیم توانایی پرواز تا عراق را ندارند.

در دو هفته گذشته چندین پایگاه و انبار سلاح نیروهای الحشد الشعبی در عراق هدف حملات ناشناسی قرار گرفته است که فرماندهان الحشد الشعبی این حملات را به رژیم صهیونیستی نسبت می‌دهند و مسئولان این رژیم نیز تا کنون مسئولیت خود را در این حملات تکذیب نکرده‌اند.

در آخرین مورد یک پهپاد ناشناس در روز یکشنبه گذشته دو خودروی تیپ ۴۵ الحشد الشعبی در منطقه قائم در نزدیکی مرز سوریه و عراق را هدف قرار داد و در این حمله دو نیروی الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.

پس از این حمله «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «مسئولیت خود در عملیات عراق را هنوز اعلام نکرده‌ایم.» مدعی شد که اسرائیل در هر مکانی علیه ایران اقدام خواهد کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان