arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

نگرانی ناجا از توقف روند کاهش تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: پس از سال‌ها مداومت در کاهش جان باختگان تصادفات با هسته سخت‌تری برای تداوم این مسیر مواجه هستیم. امروز نگرانی ما توقف روند کاهش تصادفات و پس رفت در این زمینه است که باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه نگران هستیم تصادفات و انضباط ترافیکی از اولویت سازمان‌ها و مردم خارج شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: پس از سال‌ها مداومت در کاهش جان باختگان تصادفات با هسته سخت‌تری برای تداوم این مسیر مواجه هستیم. امروز نگرانی ما توقف روند کاهش تصادفات و پس رفت در این زمینه است که باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه نگران هستیم تصادفات و انضباط ترافیکی از اولویت سازمان‌ها و مردم خارج شود.

سردار کمال هادیانفر در نشست با مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه وضعیت انضباط ترافیکی موجود در کشور در تراز جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: با نگاه اجمالی به سیر تحول تصادفات و انضباط ترافیکی از سال۱۳۸۴ تاکنون، شاهد رشد مثبت مولفه‌های انضباط و کاهش جان باختگان سوانح رانندگی هستیم به‌نحوی که اگر تلاش دولت، سازمان‌ها و همکاران من در پلیس نبود، امروز شاهد کشته شدن بیش از ۳۰ هزار نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای بودیم و هیچ یک از تغییر رفتارهای ترافیکی مانند بستن کمربند ایمنی نیز رخ نمی داد.

وی افزود: پس از سال‌ها مداومت در کاهش جانباختگان تصادفات با هسته سخت‌تری برای تداوم این مسیر مواجه هستیم. امروز نگرانی ما توقف این کاهش و پس‌رفت در این زمینه است که باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه، نگران هستیم تصادفات و انضباط ترافیکی از اولویت سازمان‌ها و مردم خارج شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه اگر انضباط ترافیکی در معابر نهادینه شود، زندگی و کار شهروندان با نظم بیشتری همراه خواهد بود، گفت: البته این نگرانی را به مسئولان ذیربط نیز تسری داده‌ایم، اگر روند به همین منوال ادامه یابد و تغییری در مولفه‌های موثر بر تصادفات نداشته باشیم، معلوم نیست در سال۹۸ چه دستاوردی در حوزه کاهش تلفات خواهیم داشت.

هادیانفر با گلایه از عدم وصول اعتبارات و اشاره به تاثیر منابع پایدار در تحقق اهداف ماموریتی گفت: در راستای توسعه ناوگان سازمان‌هایی مانند پلیس، اورژانس، هلال احمر و ... منابع پایدار و متمرکزی در دسترس نیست. به عنوان نمونه اگر با اختصاص منابع به پلیس در توسعه ناوگان و وزارت راه، ۳۲۰۰ نقطه حادثه خیز جاده ای اصلاح شود، بخش قابل توجهی از تصادفات فوتی ما کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در صورتی که اعتبار مناسبی تخصیص یابد با توسعه سیستم های هوشمند مبتنی بر IT و ITS شاهد توسعه انضباط ترافیکی خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر نقش ۳۳سازمان مرتبط با ترافیک گفت: پلیس باید بتواند با همراه و همگام کردن این سازمان‌ها نسبت به هم‌افزایی و همپوشانی اقدامات در راستای تحقق کاهش جان‌باختگان و افزایش انضباط ترافیکی گام‌های موثری بردارد.

هادیانفر ادامه داد: همه سازمان‌ها مشکلاتی دارند ولی اگر اراده کنند و توان موجود خود را به‌صورت جهادی به کار گیرند، اتفاقات خوبی در حوزه ترافیک رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، وی افزود: ۴۰سال است آمریکا به جنگ این ملت برخاسته و صرفا در طول این سال‌ها شکل دشمنی آن از شکلی به شکل دیگر تغییر کرده است، این دشمنی اتفاق جدیدی نیست که اقدامات سازمان‌ها را تحت الشعاع قرار دهد.

هادیانفر در پایان گفت: همه باید کار خود را انجام دهیم و در همه زمینه‌ها از جمله انضباط ترافیکی، تحول سیستمی، استفاده از IT و ITS و ... فعالانه عمل کنیم و با کمک مردم و مسئولان دستگاه‌هایی همچون وزارت بهداشت،راه، بیمه مرکزی و همه سازمان‌ها در راستای کاهش تصادفات و سوانح ترافیکی و توسعه انضباط ترافیکی در تراز جمهوری اسلامی ایران را محقق کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان