arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

رضایت ۹۴ درصدی بینندگان از «عصر جدید»/ حیایی محبوب‌ترین داور شد

مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما رضایت ۹۴درصدی مخاطبان را به همراه داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما رضایت ۹۴درصدی مخاطبان را به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در نظر سنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» رضایت ۹۴ درصدی مخاطبان این برنامه را به همراه داشته است و بیش از ۶۵ درصد مردم در سراسر کشور پای این برنامه نشسته و ۹۷.۲ درصد از مخاطبان این برنامه هم اجرای احسان علیخانی را خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند.

در نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما از جامعه آماری با جمعیت ۸۱۸ نفر از افراد ۱۵ سال و بالاتر در تهران و ۳۲ شهر دارای مرکز صداوسیما ۶۵.۳ درصد پاسخگویان به نحوی بیننده «مسابقه عصر جدید» بوده‌اند که ۹۴ درصد از این بینندگان در حد زیاد از این مسابقه رضایت داشته‌اند. از این تعداد، زنان با آمار ۶۷.۵ درصد و مردان با آمار ۶۲.۹ درصد بیننده این مسابقه بوده‌اند. همچنین در میان گروه‌های سنی مختلف نوجوانان با ۸۴.۹ درصد بیشتر از سایر گروه‌های سنی بیننده «عصرجدید» بوده‌اند.

مطابق این نظر سنجی ۸۲.۳ درصد بینندگان «مسابقه عصرجدید» مهمترین هدف این مسابقه را کشف و معرفی استعداهای ناشناخته دانسته اندو اکثریت مخاطبان این برنامه را در این زمینه موفق ارزیابی کرده اند.

در ارزیابی بینندگان در این نظرسنجی ۹۰.۱ درصد فضاو دکور این مسابقه در حد زیاد موفق بوده و عواملی چون جالب و جذاب بودن با ۸۹.۷ درصد، حضوراستعدادهای متنوع از سراسر کشوربا ۸۶.۱ درصد، جدید و به‌روز بودن با ۸۶ درصد، هیجان‌انگیز بودن با ۸۲.۶ درصد و گروه داوران مسابقه با ۷۳.۶ درصد در جذب مخاطب این برنامه مؤثر بوده است.

بر اساس نظر شرکت کنندگان این نظر سنجی اجرای احسان علیخانی با آمار ۹۷.۲ درصد در حد خیلی خوب بوده است.

۶۰.۶ درصد بینندگان نیز گروه داوری انتخاب شده برای این مسابقه را در حد زیاد مناسب دانسته‌اند.

مرکز تحقیقات در این نظر سنجی اعلام کرده است ۹۸.۷ درصد بینندگان این مسابقه داوران را از نظر پوشش و ظاهر مناسب، ۹۴.۶ درصد از نظر نحوه بیان در حد خیلی خوب یا خوب ارزیابی کرده‌اند. تخصص و آگاهی مرتبط با اجراها، قضاوت عادلانه درباره اجراها و استدلال مناسب و مرتبط با رأی ارائه شده در رتبه‌های بعدی این بخش از نظر سنجی هستند.

۳۳.۳ درصد از بینندگان «مسابقه عصرجدید» داوری امین حیایی و ۲۶.۲ درصد داوری آریا عظیمی‌نژاد را بیش از سایر داوران پسندیده‌اند. سید بشیر حسینی با ۱۱.۸ درصد، رویا نونهالی با ۱. ۵ درصد در رتبه‌های بعدی هستند.

براساس این نظرسنجی، ۷۹.۲ درصد با شیوه انتخاب نفرات برتر توسط مردم در حد زیاد ۱۷.۸ درصد درحد کم موافق هستند و ۳ درصد نیز اصلا با این شیوه موافق نبوده‌اند. درحالیکه ازنظر ۵۴.۷ درصد بینندگان این مسابقه اصلا بدآموزی نداشته است، ۱۶.۱ درصد نیز اعلام کردند که برخی از اجراهای مسابقه عصرجدید در حد زیاد بدآموزی داشته و ۲۹.۲ درصد بینندگان نیز بدآموزی آن را برای کودکان و نوجوانان در حد کم دانسته‌اند.

۹۵.۴ درصد از بینندگان در حد زیاد و ۳.۷ درصد در حد کم موافق ادامه پخش مسابقه عصر جدید هستند. ۹ درصد نیز اصلا موافق ادامه پخش این مسابقه نیستند.

بنا بر نظر بینندگان این مسابقه درخصوص اینکه کدامیک از فینالیست‌ها باید به عنوان نفر اول انتخاب می‌شدند ۴۸.۱ درصد فاطمه عبادی، را شایسته کسب عنوان اول مسابقه دانسته‌اند.«پارسا خائف »با ۱۹.۱ درصد محمدزارع با ۱۶.۷ درصد، گروه دختران نینیجا با ۵.۸ درصد و سعید فتحی روشن با ۲.۶ درصد به ترتیب نفرات دوم تا پنجم از نظر بینندگان این برنامه در این نظر سنجی بوده‌اند. بر اساس این نظر سنجی۴۵.۹ درصد بینندگان مسابقه عصر جدید را فاقد هرگونه نقطه ضعفی دانسته‌اند.

از نظر ۸.۶ درصد از بینندگان مهمترین نقطه ضعف مسابقه عصر جدید«رأی دادن داوران بر اساس احساس» بوده‌است. «خطرناک بودن بعضی اجراها» با ۶.۴ درصد، «عدم ارتباط تخصصی داوران با اجرای شرکت کنندگان » با ۵.۶ درصد در مراتب بعدی قرار دارند.

نظرات بینندگان