arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

روسیه و هند درخصوص پیش پرداخت قرارداد اس۴۰۰ توافق کردند

یک مقام سازمان فدرال همکاری‌های فنی - نظامی روسیه اعلام کرد: روسیه و هند در خصوص مبلغ پیش پرداخت قرارداد فروش سامانه پدافند موشکی اس۴۰۰ توافق کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه و هند درخصوص پیش پرداخت قرارداد اس۴۰۰ توافق کردندمقام دفتر مطبوعاتی سازمان فدرال همکاری‌های فنی - نظامی روسیه که نامی از وی برده نشده است، روز پنجشنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی هوافضای ماکس-۲۰۱۹  در شهر ژوکوفسکی در حومه مسکو به ریانووستی گفت: روسیه و هند مساله پیش پرداخت برای قرارداد تسلیحات اس۴۰۰ را حل و فصل کردند اما به دلایلی نمی‌توانیم جزییات فنی این توافق را اعلام کنیم.
پیشتر روسیه اعلام کرده بود که اگر مبلغ پیش پرداخت تا پایان امسال به روسیه پرداخت شود، تحویل مجموعه اس۴۰۰ به هند از سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تا آخر سال ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید.
هند و روسیه در یکی از بزرگ ترین قراردادهای نظامی خود در سال ۲۰۱۷، قرارداد خرید پنج سامانه موشکی اس۴۰۰ به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار امضا کردند.
روسیه اعلام کرده است که با وجود تهدیدهای آمریکا، مسکو تا سال ۲۰۲۳ این سامانه موشکی را به هند تحویل خواهد داد.
آمریکا چندین بار اعلام کرده است که کشورهایی که به انجام این قراردادهای مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

نظرات بینندگان