arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸

پسر رئیس‌جمهور برزیل با ترامپ دیدار می‌کند

پسر رئیس‌جمهوری برزیل امروز جمعه با رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار می‌کند. پسر بولسونارو گفت: ما درباره منطقه آمازون و نشست گروه هفت رایزنی خواهیم کرد. ترامپ خیلی غیر رسمی است، درست مانند پدرم. ما قطعا درباره این موارد صحبت خواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پسر رئیس‌جمهوری برزیل امروز جمعه با رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ادواردو بولسونارو از سوی ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل به عنوان سفیر جدید برزیل در ایالات متحده معرفی خواهد شد اما نام او هنوز برای رای‌گیری و تایید به سنای برزیل نرفته است.

ادواردو بولسونارو عصر پنج‌شنبه عازم واشنگتن شد و وزیر خارجه برزیل او را همراهی کرد. پسر بولسونارو گفت: ما درباره منطقه آمازون و نشست گروه هفت رایزنی خواهیم کرد. ترامپ خیلی غیر رسمی است، درست مانند پدرم. ما قطعا درباره این موارد صحبت خواهیم کرد.

پسر بولسونارو که عضو کنگره برزیل است، گفت بابت دفاع رئیس‌جمهوری آمریکا از برزیل در نشست اخیر جی ۷ مقابل انتقادها درباره آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون قدردانی خواهد کرد. رئیس‌جمهوری برزیل هم پنج‌شنبه از ترامپ تشکر کرد.

انتخاب ادواردو بولسونارو هنوز به سنای برزیل ارسال نشده است اما او گفته است گفت‌وگو با سناتورها را آغاز می‌کند و اینکه از حمایت آمریکا برای تصدی این پست برخوردار است. پسر رئیس‌جمهوری برزیل به خبرنگاران گفت: ما ارتباط خوبی با کاخ سفید داریم.

با این حال دولت برزیل اطمینان ندارد که آرای کافی در سنا برای تحکیم جایگاه ادواردو بولسونارو داشته باشد چرا که اکثر سناتورها مخالف پیشنهاد ژایر بولسونارو هستند که پسرش را برای مهمترین پست دیپلماتیک معرفی کرده است.

نظرات بینندگان