arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸

درخواست جنبش امل لبنان از ایران: سرنوشت امام موسی صدر را پیگیری کنید

جنبش امل لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت چهل‌ویکمین سال ربودن امام موسی صدر از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد با اقتدار همیشگی خود، پیگیر این موضوع باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنبش امل لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت چهل‌ویکمین سال ربودن امام موسی صدر از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد با اقتدار همیشگی خود، پیگیر این موضوع باشد.

در بیانیه جنبش امل لبنان به مناسبت سالروز ربوده شدن امام موسی صدر آمده است: نهم شهریور ۱۳۵۷، یعنی درست چهل و یک سال پیش، حاکم لیبی، رهبر ایرانی‌تبار شیعیانِ لبنان و دو همراهش را ربود. باری، حادثه‌ای در نوع خود شگفت و باورنکردنی. از همان زمان در ایران و لبنان تلاش‌ها برای آزادکردن آنها آغاز شد.

جنبش امل در ادامه این بیانیه خاطر نشان کرد: در ۴۱ سال گذشته انواع پیگیری‌های سیاسی و امنیتی و قضایی صورت گرفته است. اما باید اذعان کنیم که همۀ این تلاش‌ها امامِ مقاومت را از بند نرهانیده است و این یعنی این تلاش‌ها به هر دلیلی کافی و متناسب با جنایت روی داده نبوده است.

در این بیانیه آمده است: امروز بر اساس شواهد و قراین ما همچنان معتقدیم که امام موسی صدر زنده است و امامِ محرومان امروز از آزادی محروم است. امام صدر خود در دورۀ حضورش در لبنان همیشه مدافع آزادی بود و برای آزادیِ حتی مخالفانش از پای نمی‌نشست. اینک این ماییم که باید همۀ همت خود را برای آزادی او به کار بگیریم و هیچ بهانه‌ای برای به ثمر نرسیدن این تلاش‌ها پذیرفته نیست.

جنبش امل در ادامه می افزاید: بر این اساس، باید با رویکردی جدید تا فرصت از کف نرفته است، او و همراهانش را از بند برهانیم. ما از مسئولان جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم و می‌خواهیم که با اقتدار همیشگی خود همچنان پیگیر این موضوع باشند تا هرچه زودتر امام موسی صدر را در میان خود ببینیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان