arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

آمریکا و طالبان توافق با یکدیگر را تکذیب کردند

رئیس جمهوری آمریکا بامداد شنبه گفت: ایالات متحده مذاکرات خوبی با طالبان داشته اما تا کنون هیچ توافقی صورت نگرفته است. پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با رد برخی اخبار رسانه‌ها اظهار کرد: طالبان با آمریکا در مذاکرات صلح به هیچ توافقی دست پیدا نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا بامداد شنبه گفت: ایالات متحده مذاکرات خوبی با طالبان داشته اما تا کنون هیچ توافقی صورت نگرفته است.

به گزارش رویترز، ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید افزود: هیچ توافق صلح میان آمریکا و گروه اسلام‌گرای طالبان به دست نیامده است.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با رد برخی اخبار رسانه‌ها اظهار کرد: طالبان با آمریکا در مذاکرات صلح به هیچ توافقی دست پیدا نکرده است.

وی، مردم را به انتظار تا پایان دور مذاکرات در دوحه تشویق کرد.

مجاهد ادامه داد: برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی مطالبی را درباره توافق صلح مذاکرات قطر منتشر می کنند که این مطالب حقیقت ندارد و امیدوارم هیچ کس قبل از پایان این بحث‌ها در این باره مطلبی منتشر نکند.

پیش از این نیز یک سخنگوی دیگر طالبان گفته بود که مذاکره کنندگان در حال نزدیک شدن به توافق صلح هستند که این توافق پایان جنگ هجده ساله در افغانستان را تضمین می کند.

تکذیب توافق نهایی میان آمریکا و طالبان در حالی مطرح می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه تأکید کرد که می خواهد تعداد نیروی‌های نظامی ایالات متحده در افغانستان را کاهش دهد اما زمانی را برای خروج تعیین نکرد.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز اوایل هفته گذشته یادآور شد که ایالات متحده در تلاش است نیروهای نظامی خود را از افغانستان جنگ‌زده خارج کند تا طولانی ترین جنگ تاریخ آمریکا را متوقف سازد.

به دنبال قطعی نشدن توافق طالبان و آمریکا، شبکه طلوع نیوز افغانستان به نقل از منابع آگاه نوشت: علت طولانی شدن گفت‌ وگوها میان زلمای خلیل‌زاد و طالبان، اختلاف دیدگاه‌ها با آمریکاییان بر سر آتش‌بس و چگونگی خروج نیروهای این کشور از افغانستان است.

نظرات بینندگان