arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

ترامپ: مذاکرات تجاری با چین به کاهش خشونت‌ها در هنگ‌کنگ کمک کرد

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد، تلاش‌هایش برای تحت فشار گذاشتن چین به منظور دستیابی به یک توافق تجاری سبب شده تا پکن برای کاهش خشونت‌ها در اعتراضات شدید در هنگ‌کنگ تلاش کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد، تلاش‌هایش برای تحت فشار گذاشتن چین به منظور دستیابی به یک توافق تجاری سبب شده تا پکن برای کاهش خشونت‌ها در اعتراضات شدید در هنگ‌کنگ تلاش کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش از ترک کاخ سفید به منظور سفر به کمپ دیوید به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم اگر به خاطر این مذاکرات تجاری نبود، هنگ‌کنگ اکنون با مشکل بزرگ‌تری دست و پنجه نرم می‌کرد.

وی افزود: فکر می‌کنم اگر به خاطر این مذاکرات تجاری ما با چین نبود، خشونت‌ها در هنگ‌کنگ بیشتر از اکنون بود. من حقیقتا معتقدم که چین می‌خواهد با آمریکا به یک توافق تجاری دست یابد و آنها می‌دانند که اگر به روش دموکراتیک و انسانی به مشکلات هنگ‌کنگ رسیدگی نکنند، ما را در وضعیت بسیار بدی قرار خواهند داد.

ترامپ در ادامه گفت: باید به چینی‌ها بگویم که به اعتراضات هنگ‌کنگ به روشی دموکراتیک و انسانی رسیدگی کنید. ما ناظر اوضاع هستیم اما به شدت معتقدم به خاطر کاری که من در زمینه تجارت انجام می‌دهم، خشونت‌ها در هنگ‌کنگ رو به کاهش است.

معترضان ضد دولتی در هنگ‌کنگ چند ماهی است که راهپیمایی‌های اعتراضی به راه انداخته‌اند. این اعتراضات گسترش یافته و گاها به خشونت کشیده شده است.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد که مقامات پکن قصد دارند بازداشت معترضان را افزایش دهند و بعید است تسلیم خواسته‌های معترضان شوند و این بدان معنا است که درگیری‌ها بدون شک ادامه خواهند داشت.

دولت ترامپ قرار است فردا (یکشنبه) تعرفه‌ها بر برخی کالاهای چینی را افزایش دهد.

نظرات بینندگان