arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

ارتش اسرائیل مسیر منتهی به مرزهای لبنان را بست

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، در سایه تنش امنیتی و آماده‌باش نیروهای اسرائیل، ارتش این رژیم یکی از راه‌های منتهی به مرزهای لبنان را بست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه ۱۳ اسرائیل اعلام کرد، به دلیل وجود تنش در مرزهای شمالی، نیروهای ارتش این رژیم راه‌های منتهی به روستای الغجر واقع در مرزهای لبنان را بستند.

این اقدام در بازدید آویو کوخاوی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل از مرزهای اراضی اشغالی با لبنان به همراه افسران ارتش این رژیم در منطقه شمالی به منظور ارزیابی اوضاع انجام شد.

هیئت رسانه‌ای اسرائیل نیز اعلام کرد، بازدید رییس ستاد ارتش در سایه آماده‌باش امنیتی در امتداد مرزها با لبنان و سوریه صورت گرفت.

بستن مسیر اصلی روستای الغجر موجب شده است، اهالی مسیر کشاورزی جایگزین را برای تردد انتخاب کنند که برای عبور خودروها مناسب نیست.

ارتش اسرائیل در روستای الغجر اطلاعیه‌های هشداردهنده پخش کرد و از ساکنان آنها خواست، تنها در شرایط ضروری از منازل خود خارج شده و آمد و شد داشته باشند.

در این راستا، یکی از ساکنان روستا گفت: همه ساکنان این روستا با این پیام که راه آمد و شد به این روستا بسته شده است، غافلگیر شدند و اهالی که از کار خود در خارج از روستا باز می‌گردند مجبور هستند در تقاطع الدبابه؛ منتهی به روستای الغجر به مدت زمان طولانی منتظر بمانند.

همچنین به هیچ شهروندی اجازه ورود و خروج داده نشد و همزمان با افزایش تعداد خودروها، ارتش مجبور شد آنها را به مسیر جایگزین نزدیک شهرک "جوشریم" منتقل کند.

مسیر جایگزین برای عبور و مرور خودروها مناسب نبوده و با این وجود تنها راه پیش روی مردم الغجر برای رسیدن به خانه‌هایشان است.

تغییر مسیر اهالی الغجر تنها مشکل این مردم نیست، زیرا عبور از این مسیر ناامن خطرات دیگری در پی دارد، چرا که این مسیر در اصل برای خودروهای نظامی آماده شده است و ده‌ها خودرو در نزدیک برخی از گودال‌ها به دلیل نگرانی از واژگون شدن متوقف می‌شوند و رانندگان آنها نمی‌توانند عبور کنند.

به دنبال این امر اهالی الغجر در قالب پیامی از مسؤولین خواستند، مسیر اصلی برای تردد را باز کرده و جاده آسفالت جایگزین فراهم کنند تا اهالی در صورت لزوم از آن استفاده کنند. آنها اعلام کردند سیاست کنونی را نمی‌پذیرند.

بسته شدن مسیر منتهی به الغجر مساله‌ تازه‌ای نیست، زیرا با وقوع هر حادثه امنیتی ارتش اسرائیل این مسیر را بسته و ایست بازرسی واقع در ورودی الغجر را تخلیه و تردد شهروندان را محدود می‌کند به گونه‌ای که ساکنان این روستا زندگی عادی خود را از دست می‌دهند، چرا که آنها بدون اثبات اینکه هویت اسرائیل را دارند و ساکن الغجر هستند نمی‌توانند تردد داشته باشند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان