arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

کشته شدن یک زائر ایرانی در عراق

صبح امروز در منطقه جصان عراق حوالی مرز مهران، بر اثر برخورد یکدستگاه خودرو با خودروی زائران ایرانی که بدلیل نقص فنی در کنار جاده متوقف بود، یک زائر ایرانی کشته و سه نفر دیگر زخمی شده اند. در این حادثه شخصی به نام "مهدی صدیقی باوی" ۳۷ ساله فوت کرد و "مهدی شافعی" ۴۱ساله و "حسین حاجی" ۷۱ ساله زخی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک زائر ایرانی در اثر حادثه رانندگی در نزدیک مرز مهران کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

منابع مطلع صبح شنبه به ایرنا گفتند که صبح امروز در منطقه جصان عراق حوالی مرز مهران، بر اثر برخورد یکدستگاه خودرو با خودروی زائران ایرانی که بدلیل نقص فنی در کنار جاده متوقف بود، یک زائر ایرانی کشته و سه نفر دیگر زخمی شده اند.

به گفته این منابع، در این حادثه شخصی به نام "مهدی صدیقی باوی" ۳۷ ساله فوت کرد و "مهدی شافعی" ۴۱ساله و "حسین حاجی" ۷۱ ساله زخی شدند.

مجروح سوم نیز تبعه عراقی بوده که با سایر مجروحان در مراکز درمانی عراق تحت درمان قرار گرفتند.

حوادث رانندگی در عراق بدلیل ترافیک و خرابی جاده ها، فرسودگی بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی، نبود علائم راهنمایی و نظارت و کنترل کافی، بسیار بالا گزارش می شود که گاه نیز قربانیانی از میان زائران ایرانی می گیرد.

حمل و نقل زائران به کربلا و بازگشت آنها به شهرها و گذرگاه های مرزی مبدا یکی از معضلاتی است که به اذعان منابع عراقی برغم تجربه 15 سال گذشته بویژه در ایام خاص و بخصوص در مراسم زیارت اربعین، هنوز شاهد ساماندهی چندانی نیست.

نظرات بینندگان