arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

تعداد دقیق پایگاه‌های نظامی آمریکا در خارج این کشور چقدر است؟

کارشناسان مسائل نظامی از کنگره خواستند تعداد دقیق پایگاه‌های آمریکا در خارج از این کشور را اعلام کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کارشناسان مسائل نظامی از کنگره خواستند تعداد دقیق پایگاه‌های آمریکا در خارج از این کشور را اعلام کند.

به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، گروهی از کارشناسان مسائل نظامی از کنگره آمریکا خواسته‌اند تعداد پایگاه‌های آمریکا در خارج از این کشور را منتشر کند.

بر اساس این گزارش، آن‌ها در نامه خود اطلاعاتی را که اخیرا از سوی پنتاگون اعلام شده است را محدود و ناکامل توصیف کردند. در این نامه آمده است: گزارش سالانه پنتاگون در ارتباط با پایگاه‌های آمریکایی سبب ارائه برخی اطلاعات در ارتباط با تعداد و ابعاد این سایت‌ها در خارج از کشور می‌شود. اما درباره ده‌ها پایگاهی که در سراسر جهان وجود دارد اطلاعاتی ارائه نشده است و شامل اطلاعاتی ناقص یا ناکامل می‌شود. شمار زیادی در این باره مظنون هستند که پنتاگون تعداد درست این تأسیسات در خارج از کشور را نمی‌داند.

«آن رایت» افسر بازنشسته ارتش آمریکا و از امضاکنندگان این نامه در گفت‌وگو با راشاتودی اعلام کرد: "من ۲۹ سال در ارتش آمریکا حضور داشتم و فکر می‌کنم بسیار مهم است که شهروندان آمریکایی باید بدانند ما چه تعداد پایگاه داریم، این پایگاه‌ها در کجا واقع شده‌اند و این که این پایگاه‌ها چه هزینه‌هایی را روی دست ما می‌گذارند. بیشتر آمریکایی نمی‌دانند ما بیش از ۸۰۰ پایگاه در حال حاضر داریم و ما پایگاه‌های جدیدی داریم که در آفریقا ایجاد شده‌اند."

او همچنین افزود: "شمار کمی از کشورها هستند که در خارج از خاک خود پایگاه دارند. انگلیس، فرانسه، روسیه، چین پایگاه‌هایی در خارج از خاک خود دارند، اما این آمریکاست که شمار بسیار زیادی پایگاه در خارج دارد."

او در ارتباط با رقم واقعی که برای اداره این پایگاه‌ها هزینه می‌شود، گفت: "فکر می‌کنم رقم ۲۰ میلیارد دلاری که در سال از آن برای اداره این پایگاه‌ها یاد می‌شود نصف رقم واقعی است. شاید تا ۵۰ میلیارد دلار برای اداره این پایگاه‌ها هزینه شود. این رقمی است که آمریکا از آن برای استقرار، تجهیز و آموزش و انجام عملیات نظامی استفاده می‌کند. ما همچنان تعداد بسیاری زیادی پایگاه در آلمان و ژاپن و کره جنوبی داریم، اما شمار زیادی از مردم نمی‌دانند ما پایگاه‌های زیادی در شرق اروپا در مرز با روسیه داریم. در حقیقت، رزمایش‌های نظامی که آمریکا در شرق اروپا و در منطقه اسکاندیناوری برگزار می‌کند دلیل نگرانی ما امضای این نامه محسوب می‌شود."

وی تاکید کرد: "ما باید از این موضوع اطلاع داشته باشیم که نیروهای نظامی ما در کجاها مستقر شده‌اند. ما متعجب می‌شویم زمانی که می‌شنویم مردان و زنان ما در ارتش در مکان‌هایی کشته می‌شوند که ما حتی نمی‌دانیم در آنجا تأسیسات نظامی داریم."

مقامات آمریکایی می‌گویند این کشور ۸۰۰ سایت نظامی در ۷۰ تا ۸۰ کشور در جهان دارد، اما امضاکنندگان این نامه می‌گویند این رقم دقیقی نیست و باید شفافیت بیشتری در ارتباط با تعداد پایگاه‌های آمریکایی در خارج از این کشور وجود داشته باشد.

نظرات بینندگان