arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

تکذیب وجود پایگاههای اسرائیلی در کردستان عراق

سخنگوی دولت منطقه‌ای کردستان عراق مدعی شد که هیچ پایگاه اسرائیلی در این منطقه وجود ندارد و «شایعات» در این خصوص با هدف سیاسی منتشر می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی دولت منطقه‌ای کردستان عراق مدعی شد که هیچ پایگاه اسرائیلی در این منطقه وجود ندارد و «شایعات» در این خصوص با هدف سیاسی منتشر می‌شود.

به گزارش فارس، «جوتیار عادل» سخنگوی دولت منطقه کردستان عراق، امروز (شنبه) در واکنش به سخنان «اکرم الکعبی» سخنگوی جنبش النجباء عراق، وجود پایگاه نظامی اسرائیلی در این منطقه را تکذیب کرد.

او در گفت‌و گو با پایگاه خبری السومریه نیوز، گفت که برخی رسانه‌های عراقی امروز نوشته بودند که یک پایگاه نظامی اسرائیلی در اربیل وجود دارد و یک ژنرال زن فرماندهی آن را بر عهده دارد اما تمامی اینها شایعه است.

جوتیار عادل همچنین ادعا کرد: «دولت کردستان این ادعاها را تکذیب می‌کند و هیچ پایه و اساسی ندارد و با هدف افتراء و اغراض سیاسی منتشر شده است.»

روز جمعه (دیروز) اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق گفته بود: «یک زن اسرائیلی با درجه ژنرال، وارد عراق شده و فرمانده یک اردوگاه در اربیل است.»

او با بیان اینکه اسرائیلی‌ها با گذرنامه‌های جعلی آمریکا وارد کشور عراق می‌شوند؛ تأکید کرد: النجباء از مکان حضور صهیونیست‌ها در سفارت آمریکا و پایگاه «عین الاسد» اطلاع دارد.

اسرائیل تنها رژیمی در جهان بود که از همه‌پرسی جدایی کردستان عراق در مهر سال ۱۳۹۶ حمایت کرد. روابط میان رژیم صهیونیستی و منطقه کردستان عراق از گذشته و حتی پیش از تأسیس رژیم اشغالگر قدس در سال ۱۹۴۸ در قالب فعالیت‌های آژانس یهود در کردستان عراق وجود داشته است.

در خرداد ماه سال ۹۳ نفتکش کردستان عراق در بندر عسقلان سرزمین اشغالی پهلو گرفت و رژیم صهیونیستی اولین محموله نفت را از کردستان عراق خرید کرد. مقامات اربیل مدعی هستند که فروش نفت به تل آویو مشکلی ندارد و به تثبیت استقلال کردستان عراق کمک می‌کند.

همکاری نظامی میان دو طرف نیز از مدت‌ها پیش همواره نقل رسانه‌ها بوده است. شبکه بی بی سی در ۲۰ سپتامبر ۲۰۰۶ خبر داد که رژیم صهیونیستی نیروهای کردستان عراق را آموزش می‌دهد؛ از آن زمان به این سو روابط نظامی اربیل و تل آویو در بسیاری رسانه‌ها انعکاس یافته است.

نظرات بینندگان