arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸

انفجار ۲ «گاو بمب‌گذاری شده» در دیالی عراق

یک منبع امنیتی در عراق از انفجار دو "گاو" بمب‌گذاری‌شده در یکی از روستاهای استان "دیالی" خبر داد. در نتیجه این انفجار یک شهروند عراقی زخمی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انفجار ۲ «گاو بمب‌گذاری شده» در دیالی عراق

یک منبع امنیتی در عراق از انفجار دو "گاو" بمب‌گذاری‌شده در یکی از روستاهای استان "دیالی" خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیور، این منبع امنیتی اعلام کرد: دو گاو از چراگاه‌های نامعلومی وارد یکی از روستاهای استان "دیالی" عراق شده و همزمان با نزدیک شدن به شهرواندن منفجر شدند و در نتیجه آن تنها یک شهروند عراقی زخمی شد.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد: نیروهای امنیتی به مکان حادثه شتافتند و اطراف آن را بستند و تحقیقات برای شناسایی عامل این انفجار آغاز شده است. شهروندان معتقدند که داعش طرفی است که در سایه حملاتی که اخیرا دریافت کرده به اینگونه شیوه‌ها و تکنیک‌ها روی آورده است.

در جریان عملیات بازپس‌گیری شهرهای عراق داعش از حیواناتی مانند سگ و گوسفند مرده برای بمب‌گذاری و قرار دادن آنها در مسیرها به منظور هدف قرار دادن نیروهای نظامی استفاده می‌کرد اما استفاده از گاوهای زنده برای اهالی استان دیالی اقدامی غافلگیر کننده و بی‌سابقه بود.

پیشتر ارتش آمریکا گزارشی را منتشر کرده و در آن هشدار داده بود که داعش همچنان تهدید قوی به شمار می‌آید و طی ماه‌های اخیر این گروه تروریستی توانمندی‌های مسلحانه خود را در عراق تقویت کرده و فعالیت خود را در سوریه از سر گرفته است.

این حمله همزمان با تقلاهای نیروهای امنیتی داخلی عراق به منظور حفظ دستاوردهای نظامی محقق شده انجام گرفته است.

نظرات بینندگان