arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸

جنگنده‌های ائتلاف عربی بازداشتگاه اسرای نزد انصارالله را بمباران کردند / ۵۰ تن کشته شدند

جنبش انصارالله صبح امروز (یکشنبه) از کشته شدن ۵۰ تن از اسرای وابسته به دولت مستعفی یمن و زخمی شدن ۱۰۰ تن دیگر در جریان حملات هوایی به استان ذمار در شمال این کشور خبر داد، این درحالی است که ائتلاف عربی مدعی حمله به یک پایگاه نظامی وابسته به انصارالله در این استان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنبش انصارالله صبح امروز (یکشنبه) از کشته شدن ۵۰ تن از اسرای وابسته به دولت مستعفی یمن و زخمی شدن ۱۰۰ تن دیگر در جریان حملات هوایی به استان ذمار در شمال این کشور خبر داد، این درحالی است که ائتلاف عربی مدعی حمله به یک پایگاه نظامی وابسته به انصارالله در این استان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الجزیره، یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت وابسته به انصارالله گفت، در حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی – اماراتی به دانشکده علوم اجتماعی در شمال ذمار، ۵۰ تن کشته و ۱۰۰ تن زخمی شدند.

وی ادامه داد، عملیات بیرون کشیدن قربانیان و رسیدن امدادگران اورژانس به دلیل ادامه حضور جنگنده‌های ائتلاف عربی در آسمان این منطقه به سختی ادامه دارد و ده‌ها زخمی که جراحت اکثر آنها وخیم است، به بیمارستان منتقل شدند.

الحاضری از صلیب سرخ خواست با کادر امدادی خود به منطقه مورد حمله منتقل شود و با سازمان ملل برای تحت فشار قرار دادن فرماندهی ائتلاف عربی برای تضمین سلامت امدادگران رایزنی کند، چرا که جنگنده‌های ائتلاف همچنان حضور داشته و امدادگران را هدف قرار می‌دهند.

وی همچنین از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق‌ بشری خواست به سرعت برای مستند کردن جنایت انجام شده، به پایگاه مورد حمله منتقل شوند.

در این زمینه شاهدان می‌گویند، جنگنده‌های ائتلاف سعودی – اماراتی حدود هشت حمله هوایی به دانشکده علوم اجتماعی داشتند که انصارالله از آن به عنوان زندانی برای ده‌ها تن از اسرای دولت مستعفی یمن استفاده می‌کند.

به گفته این شاهدان، خودروهای اورژانس به پایگاه مورد حمله منتقل شدند و این حملات ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته‌اند که برخی از آنها همچنان زیر آوار هستند.

در این راستا، عبدالقادر مرتضی، رئیس کمیته امور اسرای وابسته به انصارالله گفت، در زندان مورد حمله ده‌ها تن از اسرای دولت مستعفی یمن قرار داشتند و در اثر حملات ائتلاف عربی ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند و سرنوشت بسیاری از اسرا همچنان نامعلوم است.

طبق اعلام شبکه المسیره، وی تاکید کرد، این زندان در نزد ائتلاف و کمیته صلیب سرخ شناخته شده است، زیرا این کمیته بارها از آن بازدید کرده است.

مرتضی کسانی را که نیروهای ائتلاف و در راس آنها نیروهای عربستان و امارات توصیف کرد، مسؤول کامل این حملات و پیامدهای آن دانست.

در این رابطه فرماندهی ائتلاف عربی امروز مدعی شد، یک "پایگاه نظامی" وابسته به انصارالله را در ذمار هدف قرار داده است که انبار پهپادها و موشک‌های پدافند هوایی است. ائتلاف متجاوز عربی ادعا کرد،‌ این حمله طبق قوانین انسانی بین‌المللی و عرف بین‌المللی انجام شد و همه اقدامات پیشگیرانه برای حفظ جان غیرنظامیان اتخاذ شده بود.

حملات مذکور ائتلاف متجاوز عربی در سایه تنش موجود میان دولت مستعفی یمن و امارات رخ داد، دولت مستعفی امارات را مسؤول هدف قرار دادن اخیر ارتشش با حملات هوایی به جنوب یمن دانسته که در اثر آن حدود ۳۰۰ تن از سربازان و غیرنظامیان کشته و زخمی شدند. این در حالی است که امارات ضمن اذعان به انجام این حمله اما مدعی شده است، "تروریست‌ها" را مورد هدف قرار داده است.

نظرات بینندگان