arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸

بهرام پارسایی: ۱۷ هزار نفر بابت تحویل نگرفتن خودرو ثبت شکایت کردند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت:‌ طبق گزارش سازمان تعزیرات حکومتی ۱۷ هزار شاکی به دلیل دریافت نکردن خودرو شکایت خود را ثبت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهرام پارسایی: ۱۷ هزار نفر بابت تحویل نگرفتن خودرو ثبت شکایت کردند

«بهرام پارسایی» ‌روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با توضیح نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ افزود: یکی از محورهای دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ بررسی ۲۷۰ خودرویی بود که در گمرک استان خوزستان مانده است و تصمیم گرفته شد با توجه به گزارش سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر شکایت ۱۷ هزار متقاضی که خودرو خود را دریافت نکرده اند، جلسه ای با حضور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی برگزار و تصمیمی در این خصوص اتخاذ شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: واردکنندگان خودرو هم مدعی هستند ثبت سفار ش داشته اند اما خودرو خود را تحویل نگرفته اند؛ گاهی خریدار و فروشنده مقصر نیستند بلکه صدور بخشنامه های ناگهانی یا بسته شدن ناگهانی ثبت سفارش موجب تاخیر در تحویل خودرو می شود.

پارسایی محور بعدی نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ را ذرت های وارداتی آلوده عنوان کرد و گفت:‌ محمور حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این نشست حضور داشت و راجع به بیش از ۱۰۰ تن ذرت که چند سال در گمرک مانده و آلوده شده است، مواردی مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به موازی کاری ها در تایید نهاده های دامی یا بقیه مواد مصرفی کشور و همچنین وجود یک سری ناهماهنگی ها و عدم انسجام در تصمیم گیری موجب می شود بیش از ۱۰۰ تن ذرت در گمرک باقی بماند  و هم صاحب کالا متضرر شود و هم آلودگی نهاده های دامی خطرش افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ خاطر نشان کرد: باید راهکاری یافت تا تصمیم گیرنده و تمام کننده یکی باشد و مسئولیت نظارت را از مبدا بر عهده بگیرند تا تاجر و بازرگان متضرر نشود و این نظارت فقط محدود به زمان ورود کالا نشود.

وی افزود: در جمع بندی قرار شد گمرک، ‌ استاندارد، جهاد کشاورزی، بهداشت و تعزیرات نتیجه ای به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه دهند.  

پارسایی با اشاره به اینکه ظاهرا رئیس جمهور دستور داد این ذرت ها امحا یا مرجوع یا با دریافت تاییدیه هر کشوری به آن کشور صادر شود، اظهار داشت:‌ شاخص استاندارد کشور ما با کشور دیگر متفاوت است مثلا در بحث نهاده های دامی شاخص آلودگی در کشور ما ۵ درصد و در کشور دیگری ۲۰ درصد است بنابراین این کشورها می توانند ذرت های آلوده را بپذیرند.  

نظرات بینندگان