arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸

سوریه: به عملیات حزب‌الله علیه تجاوزهای اسرائیل افتخار می‌کنیم

وزارت خارجه سوریه در واکنش به پاسخ تلافی‌‌‌جویانه حزب‌الله به اسرائیل گفت که «دمشق از عملیات منحصر به فرد مقاومت لبنان به تجاوزهای اسرائیل افتخار می‌کند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت خارجه سوریه در واکنش به پاسخ تلافی‌‌‌جویانه حزب‌الله به رژیم صهیونیستی گفت که «دمشق از عملیات منحصر به فرد مقاومت لبنان به تجاوزهای اسرائیل افتخار می‌کند».

به گزارش فارس، واکنش‌ها به پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان در روز یکشنبه به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

در همین ارتباط، وزارت خارجه سوریه گفت که «دمشق از عملیات منحصر به فرد مقاومت لبنان در پاسخ به تجاوزهای اسرائیل افتخار می‌کند».

یک منبع رسمی وابسته به وزارت خارجه سوریه گفت که «ما به عملیات حزب‌الله در هدف قرار دادن خودروی نظامی رژیم صهیونیستی که در پاسخ به تعرض مکرر اسرائیلی‌ها به حاکمیت لبنان صورت گرفته است، افتخار می‌کنیم».

منبع مذکور افزود: «بار دیگر بر حمایت کامل خود از مقاومت ملی لبنان و حق مشروع آن در مقابله با اسرائیل تاکید و اعلام می‌کنیم که برای حفاظت از حاکمیت لبنان و آزادسازی بقیه اراضی اشغالی آن در کنار ارتش این کشور قرار داریم».

حزب‌الله لبنان اخیرا در واکنش به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی، یک خودروی زرهی ارتش این رژیم را در شمال فلسطین اشغالی هدف موشک ضدتانک قرار داد.

این اقدام در واکنش به تعرض چندباره رژیم صهیونیستی از جمله حمله با پهپاد به جنوب بیروت و همچنین حمله هوایی به سوریه که به شهادت دو عضو حزب‌الله منجر شد، صورت گرفت.

این پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌الله به تجاوزات اسرائیل واکنش‌ها و مواضع حمایتی گسترده بسیاری از شخصیت‌های لبنانی را نیز به همراه داشته است.

«الولید سکریه» نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با شبکه المنار گفت که با این پاسخ تلافی‌جویانه و انتقام‌آمیز حزب‌الله، «رژیم صهیونیستی دیگر جرات حمله به لبنان را نخواهد کرد، زیرا می‌داند که پاسخ مناسب مقاومت را دریافت خواهد کرد».

وی در پاسخ به سوالی درباره اهمیت عملیات روز یکشنبه حزب الله گفت که «پاسخ حزب الله به اسرائیل نشان می‌دهد که سید حسن نصرالله در وعده خود صادق است».

نماینده مذکور پارلمان لبنان اظهار داشت که «این عملیات مقاومت سیلی محکم به صورت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بود».

«عبدالرحیم مراد» دیگر نماینده لبنانی به المنار گفت که «از این پس دشمن می‌فهمد که به تجاوزاتش پاسخ داده می‌شود».

وی افزود: «اگر ارتش، ملت و مقاومت لبنان نباشند، دشمن اسرائیلی تجاوز به آسمان و زمین ما را جایز می‌دانست، کما اینکه پیشتر آن را جایز می‌دانست».

نظرات بینندگان