arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸

نامه رئیس کمیته ملی المپیک به توماس باخ: تهدیدی متوجه سعید ملایی نیست

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان نامه اعتراضی شدیداللحنی در این زمینه برای توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرد. در بخشی از نامه آمده است: مطلع باشید که به ملایی پیغام و اطمینان داده‌ام هیچ تهدیدی متوجه شخص وی و خانواده‌اش نبوده و نخواهد بود و ضمانت می‌کنم که همچون یک قهرمان در ایران با آغوشی باز مورد استقبال قرار خواهد گرفت.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نامه رئیس کمیته ملی المپیک به توماس باخ: تهدیدی متوجه سعید ملایی نیست

شکست پرحاشیه سعید ملایی در مسابقات جهانی جودو در توکیو، حواشی زیادی به وجود آورده و او با حمایت فدراسیون جهانی جودو به آلمان سفر کرد و هم اکنون در این کشور به سر می‌برد. دیروز فدراسیون جهانی اقدامی عجیب انجام داد و با تغییر نام اکانت رسمی توئیتر خود به نام «من از ملایی حمایت می‌کنم»، ماجرا را وارد فاز جدیدی کرد.

بر همین اساس، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان نامه اعتراضی شدیداللحنی در این زمینه برای توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرد. سیدرضا صالحی امیری در بخشی از این نامه با اشاره به سناریوی از پیش برنامه‌ریزی شده ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) اعلام داشته که وی در حاشیه مسابقات جهانی ژاپن شرایط دلهره‌آور و پراسترسی را برای ملایی به تصویر کشیده و به وی القا کرده که در صورت بازگشت به وطن، با مشکل روبه‌رو خواهد شد. در بخش دیگری از نامه رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به توماس باخ آمده: «ویزر با قول حمایت از ملایی برای پیوستن به تیم پناهندگان IOC، سعی در ترغیب این ورزشکار به درخواست پناهندگی در آلمان کرده و شکی نیست که جودوکار کشورمان به خاطر همین فضای التهاب آور، در مسابقات جهانی نتیجه نگرفته است. مطلع باشید که به ملایی پیغام و اطمینان داده‌ام هیچ تهدیدی متوجه شخص وی و خانواده‌اش نبوده و نخواهد بود و ضمانت می‌کنم که همچون یک قهرمان در ایران با آغوشی باز مورد استقبال قرار خواهد گرفت.» این در حالی است که فدراسیون جهانی جودو در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که در طول هفته جاری جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل خواهد داد تا در مورد تعلیق جودو ایران تصمیم‌گیری کند.

نظرات بینندگان