arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

پلیس روسیه هم پیمان منتقد مشهور پوتین را بازداشت کرد

پلیس روسیه اقدام به دستگیری "لیوبوف سوبول"، فعال اپوزیسیون این کشور کرد. او از هم‌پیمانان الکسی ناوالنی یکی از چهره‌های سرشناس منتقد کاخ کرملین به شمار می‌رود. روز شنبه، حدود هزار نفر از مردم این کشور علی‌رغم ممنوعیت تظاهرات و وجود دستگیری‌ها طی اعتراضات مشابه قبلی، با درخواست برقراری "انتخابات آزاد" در تاریخ هشتم سپتامبر (انتخابات نمایندگان مجلس قانون‌گذاری مسکو) به خیابان‌ها آمدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس روسیه اقدام به دستگیری "لیوبوف سوبول"، فعال اپوزیسیون این کشور کرد. او از هم‌پیمانان یکی از چهره‌های سرشناس منتقد کاخ کرملین به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه، در پیام توئیتری‌اش از دستگیری این فعال که از هم‌پیمانان ناوالنی به شمار می‌رود، خبر داد.

روز شنبه، حدود هزار نفر از مردم این کشور علی‌رغم ممنوعیت تظاهرات و وجود دستگیری‌ها طی اعتراضات مشابه قبلی، با درخواست برقراری "انتخابات آزاد" در تاریخ هشتم سپتامبر (انتخابات نمایندگان مجلس قانون‌گذاری مسکو) به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرکنندگان خواستار آزادی فعالانی هستند که طی اعتراضات قبلی تحت بازداشت درآمده‌اند. روز شنبه، سوبول دستگیری‌های مذکور را "آشوب" خطاب کرد و دولت را مقصر آن دانست.

عصر دیروز، دو خبرنگار روس به نام‌های "ایلیا آذر" و "نیکولای لیاسکین" -از نزدیکان ناوالنی- نیز دستگیر شدند؛ خبر دستگیری آن‌ها در حساب‌های مجازی خودشان منتشر شد.

نظرات بینندگان