arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

استفاده کلاهبردارن از مهندسی اجتماعی برای انجام جرائم سایبری

رئیس پلیس فتا ناجا به نقش آموزش در پیشگیری از جرایم سایبری و نیز تولید و اکران مستندات آموزشی مختلف و متنوع با هدف افزایش آگاهی و دانش عمومی هموطنان از آسیب ها و تهدیدات این حوزه تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس فتا ناجا به نقش آموزش در پیشگیری از جرایم سایبری و نیز تولید و اکران مستندات آموزشی مختلف و متنوع با هدف افزایش آگاهی و دانش عمومی هموطنان از آسیب ها و تهدیدات این حوزه تاکید کرد.

سردار  وحید مجید با اشاره به نقش آموزش همگانی در پیشگیری از جرایم سایبری، اظهار داشت: در بررسی‌های صورت گرفته از قربانیان جرایم سایبری که اکثر آنها، جرایم مالی هستند؛ مشخص شد عدم آگاهی و دانش برخی از کاربران در خصوص آسیب ها و تهدیدات و همچنین استفاده از تکنولوژی ارائه خدمات مالی و بانکی در فضای سایبر علت اصلی وقوع جرایم این حوزه است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: مجرمان و کلاهبرداران سایبری با استفاده از فرصت به دست آمده با ترفندهای مختلف و انجام مهندسی اجتماعی خاص، بیشتر در قالب ارائه خدمات دولتی نظیر هدف‌مندی یارانه‌ها، دریافت سهمیه سوخت و سبد کالای حمایت دولت، ثبت‌نام در طرح تردد در محدوده ترافیک، آلودگی هوا و سایر موارد با تبلیغات و راه اندازی درگاه‌های جعلی بانکی موسوم به فیشینگ نسبت به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیر مجاز از طعمه های خود اقدام می کنند .

وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا با تولید و اکران مستندات آموزشی مختلف و متنوع در قالب انیمیشن و موشن گرافیک، پادکست، اینفوگرافی، فیلم های کوتاه و برگزاری انواع کلاس های آموزشی در سطوح مختلف اقشار جامعه در صدد افزایش آگاهی و دانش عمومی هموطنان از آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی بوده و همچنین اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی از اولویت های ماموریتی این پلیس در راستای پیشگیری از جرایم پر وقوع سایبری به شمار می‌آید.

سردار مجید، همکاری سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و همچنین اصحاب رسانه در راستای کاهش نرخ وقوع جرایم سایبری در این حوزه را لازم و ضروری دانست.

به گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس فتا ناجا به هموطنان توصیه کرد: به منظور بهره‌مندی از خدمات آموزشی و یا دریافت مشاوره فنی و تخصصی در خصوص فضای سایبر به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت مذکور قسمت درج گزارشات مردمی  با این پلیس در میان بگذارند.

نظرات بینندگان