arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

مونسان وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی شد

علی اصغر مونسان با رای مثبت نمایندگان مجلس به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتخاب شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

علی اصغر مونسان با رای مثبت نمایندگان مجلس به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتخاب شد.

به گزارش فارس، نشست بررسی صلاحیت علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و صنایع دستی و همچنین محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و برنامه پیشنهادی آنها صبح امروز آغاز شد.

بر این اساس، وکلای ملت با استماع نظرات موافقان و مخالفان، با رای مثبت به علی اصغر مونسان، وی را به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتخاب کردند.

در سوابق تحصیلی علی‌اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و صنایع دستی کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی مدیریت ساخت، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه ارشد MBA با گرایش MARKTING از سازمان مدیریت صنعتی دانشجوی دکترای عمران، دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیأت علمی دانشگاه دارای گواهینامه تخصصی مهندسی زلزله، دارای گواهینامه بتن‌های SCC و دارای گواهینامه دوره مدیریت استراتژی پروژه و مدیریت پروژه PMBOK دیده می‌شود.

در برنامه پیشنهادی وی همچنین در بخشی به سوابق اجرایی وی اشاره شده است که از جمله آن می‌توان به معاونت اجرایی شرکت مانا، عضویت هیأت مدیره و معاون اجرایی شرکت دی، مسئولیت‌های اجرایی در فاز اول منطقه پارس‌جنوبی، عضو هیأت مدیره و معاون فنی و اجرایی شرکت هریس و عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آتی‌ساز و دیگر موارد می‌توان اشاره کرد.

در بخش دیگری از برنامه‌های پیشنهادی مونسان به اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته با اتکا به اسناد بالادستی، اهداف و راهبردها در حوزه میراث فرهنگی نیز اشاره شده است. همچنین راهبردها و برنامه‌های اجرایی با هدف پیشرفت متوازن با پیشرفت فرهنگی عنوان شده است.

مونسان همچنین صنایع دستی را هویت‌بخش، اشتغال‌زا، عینیت اقتصاد مقاومتی و محرک اقتصادی خوانده است و به راهبردها و برنامه‌های اجرایی با هدف پیشرفت متوازن و متعادل در حوزه صنایع دستی اشاره کرده است.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و صنایع دستی همچنین به برنامه‌هایی که در دوره وزارت خود خواهد داشت نیز اشاره کرده است که از جمله آن بسترسازی و حمایت از ایجاد خوشه‌های صنایع دستی و شرکت‌های بزرگ مادرتخصصی با نگاه هدایت‌محور و ساماندهی برای فعالین حوزه صنایع دستی ضمن نگاه به بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز، اقدامات عملی و پژوهشی برای تهیه نقشه راه مناسب با هدف توسعه اقتصاد صنایع دستی، (فرهنگ‌سازی، تبلیغات، طراحی، برندسازی، نظارت، تولید، فروش، صادرات و ...) در حوزه‌های تخصصی، ایجاد زیرساخت‌ها و تلاش جهت جلوگیری از تداخل صنفی و تعیین و تکلیف رشته‌های مختلف با صنایع دستی اشاره کرد.

مونسان همچنین در برنامه‌های پیشنهادی خود عنوان کرده است که نهادینه‌سازی ارزش‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی کشو، حفظ و تقویت صنایع اجتماعی‌بخش از طریق آموزش‌های رسمی و تخصصی و اعتبار آگاهی عمومی در دستور کار قرار دارد. همچنین حمایت از تنوع محصولات صنایع دستی کشور و خلق مزیت‌های جدید با حفظ اصالت‌های منطقه‌ای این هنر صنعت به منظور پاسخگویی به بازارهای هدف در حال مطالعه است.

وی برنامه‌ریزی جهت حضور فعال در رسانه‌های تصویری بین‌المللی و حضور فعال در رسانه‌های شنیداری و نوشتاری بین‌المللی و ایجاد زمینه حضور فعال در حوزه‌های بین‌المللی و گردشگری و اجلا‌س‌های بین‌المللی منطقه‌ای سازمان جهانگردی و همچنین ایجاد گسترش زیرساخت‌های حمل و نقلی و متنوع مطابق استانداردهای بین‌المللی برای گردشگران و استانداردسازی و ارتقاء کمی و کیفی تأسیسات و پذیرایی و اقامتی بین‌راهی را از دیگر برنامه‌های مورد نظر خود در دوره وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی خوانده است.

نظرات بینندگان