arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸

تورم کره جنوبی برای نخستین بار در تاریخ این کشور صفر شد

برای هشتمین ماه متوالی نرخ تورم در کره جنوبی در ماه اوت نیز کاهش یافت تا با باقی ماندن نرخ تورم در سطح کمتر از یک درصد در 12 ماه منتهی به اوت، رکورد کمترین نرخ تورم به ثبت رسیده در این کشور از زمان ثبت داده‌های تورم در سال ۱۹۶۵ شکسته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تورم کره جنوبی برای نخستین بار در تاریخ این کشور به صفر درصد رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از شین‌هوا، برای هشتمین ماه متوالی نرخ تورم در کره جنوبی در ماه اوت نیز کاهش یافت تا با باقی ماندن نرخ تورم در سطح کمتر از یک درصد در 12 ماه منتهی به اوت، رکورد کمترین نرخ تورم به ثبت رسیده در این کشور از زمان ثبت داده‌های تورم در سال ۱۹۶۵ شکسته شود. آخرین رکورد تورم در کره جنوبی مربوط به فوریه ۱۹۹۹ بود.

البته این کاهش تورم که بیش از هر چیزی در نتیجه کاهش بهای انرژی و مخارج مصرف کنندگان کره ای به ثبت رسیده است، می‌تواند رشد اقتصادی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را تحت‌الشعاع قرار دهد و توانایی بانک مرکزی در اتخاذ سیاست‌های پولی را دشوار سازد.

برخی از تحلیل‌گران معتقدند که ماه آینده باید منتظر کاهش نرخ بهره در کره جنوبی بود. بانک مرکزی این کشور در واکنش به ثبت این تورم پایین ابراز امیدواری کرده است که نرخ تورم به زودی به بالای یک درصد برگردد.

او چانگ سوب، استراتژیست درآمدی در موسسه اوراق بهادار و سرمایه گذاری کره جنوبی گفت: هنوز در وضعیت تورم منفی قرار نگرفته ایم. با این حال در میان مدت نیاز داریم که راجع به تورم فکر کنیم چرا که داده‌های بیشتر و بیشتری نسبت به خطر وقوع تورم منفی هشدار می‌دهند.

در حال حاضر نرخ بهره در کره جنوبی ۱.۵ درصد است اما مقامات این بانک بارها و بارها بر باز بودن درها برای کاهش نرخ بهره خبر داده اند. خبر کاهش تورم در شرایطی اعلام می شود که فعالان کره‌ای پیش تر نیز تحت تاثیر خبر نهمین کاهش متوالی ماهانه صادرات این کشور نسبت به چشم انداز اقتصادی آن ناامید شده بودند.

لازم به ذکر است متوسط نرخ تورم کره جنوبی در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۲۳ درصد بوده است که کمترین رقم ثبت شده مربوط به اوت ۲۰۱۹ با صفر درصد و بیشترین تورم ثبت شده مربوط به اکتبر ۱۹۸۰ با ۳۲.۵ درصد بوده است.

نظرات بینندگان