arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۸

ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان: ۹۵ درصد تذکرات آمران به معروف و ناهیان منکر در استان موثر واقع شده

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: آموزش لازم به آمران به معروف و ناهیان از منکر در این استان ارائه شده است و همه آنها به وظایف خود آگاهند و حتی یک پرونده قضایی از این افراد در دادگاه ها وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: آموزش لازم به آمران به معروف و ناهیان از منکر در این استان ارائه شده است و همه آنها به وظایف خود آگاهند و حتی یک پرونده قضایی از این افراد در دادگاه ها وجود ندارد.

حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای اصفهان افزود: ارائه آموزش‌های تخصصی به این افراد را از سال ۹۵ شروع کردیم و سالانه بطور میانگین بین یکهزار تا چهار هزار نفر، این آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند.

وی بیان کرد: آموزش‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، پایگاه‌های بسیج، حوزه های علمیه، نیروی انتظامی و ارتش بصورت آموزش در فضاهای حقیقی و مجازی ارائه شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان اظهار داشت: این ستاد تاکنون بیش از ۱۲۰ گُسل اجتماعی را در استان احصاء و اولویت بندی کرده که بعضی از آنها با تذکر رفع شده است و بعضی هم نیاز به تدوین قانون در مجلس شورای اسلامی و برخی هم به تصمیم‌گیری در جلسات ستاد نیاز دارد که بصورت فصلی برگزار می شود.

وی گفت: اعضای این ستاد ۱۸ نفرند که ریاست آن را نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بر عهده دارد و استاندار، دادستان، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه، مدیرکل ارشاد و مدیرکل تبلیغات اسلامی و ۲ نفر از نمایندگان مجلس، عضو آن هستند.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ گفت: بر اساس این قانون، همه مصوبه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر لازم اجراست و استنکاف از آن جُرم محسوب می شود.

به گفته وی، همه مردم و مسوولان باید بر حسب وظیفه دینی و انقلابی خود برای پیشگیری از بدی‌ها و زشتی‌ها در جامعه، در قبال امر به معروف و نهی از منکر احساس مسوولیت و تکلیف کنند.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد اضافه کرد: بیش از ۹۵ درصد از تذکرات آمران به معروف و ناهیان منکر در این استان موثر واقع شده است.

وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۳ گزارش مردمی مکتوب به این ستاد ارائه که یکهزار و ۲۳۳ مورد از آنها به نیروی انتظامی، ۴۴ مورد به دستگاه های امنیتی، ۱۳ مورد به دادگستری و هفت مورد هم به اداره کل بازرسی استان ارجاع شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان ادامه داد: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر رسمی و غیررسمی(دارای کارت و بدون کارت) و آموزش دیده و آموزش ندیده، وظیفه این ستاد است و این حمایت ها را تا مرحله گرفتن وکیل و دفاع از حقوق آنها ادامه خواهیم داد.

اول تا هفتم محرم با توجه به هدف والای قیام حضرت امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان "هفته احیای این فرایض" نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان